Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Trasa S10 między Bydgoszczą a Toruniem - są już wszystkie oferty na ostatni odcinek

Trasa S10 między Bydgoszczą a Toruniem - są już wszystkie oferty na ostatni odcinek

Trasa S10 jest jedną z najbardziej wyczekiwanych dróg. Ma stanowić jedno z głównych połączeń drogowych Polski i jest elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że zebrała już wszystkie oferty na ostatni odcinek części trasy S10 łączącej Bydgoszcz z Toruniem.

S10
S10Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Na całkowitą przejezdność trasy S10, która docelowo połączy m.in. Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk, kończąc się na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, jeszcze niestety trochę poczekamy. W przyszłości będzie najszybszą drogą dojazdu ze Szczecina do Warszawy.

Są jednak dobre wiadomości. GDDKiA zebrała już wszystkie oferty na budowę ostatniego fragmentu trasy S10 na odcinku pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą.

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

S10 Emilianowo - Solec to czwarty, a zarazem ostatni odcinek S10 Bydgoszcz - Toruń. Wcześniej przedstawiono oferty na odcinek Bydgoszcz Południe - Emilianowo wraz z rozbudową DK25, dla odcinka S10 Solec - Toruń Zachód oraz na odcinek Toruń Zachód - Toruń Południe. Będzie on stanowił szybkie połączenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z Solcem Kujawskim oraz dopełnienie południowego odcinka obwodnicy Bydgoszczy. Będzie miał długość 8,64 km. Według harmonogramu, realizacja odcinka Bydgoszcz - Toruń w systemie "Projektu i buduj" planowana jest na lata 2022-2026. Roboty budowlane na trasie w północnej części Polski mają wg szacunków GDDKiA zakończyć się w latach 2027-2028.

Przeczytaj też:

Najniższą ofertę złożyła firma Budimex. Najwyższą - wspólnie konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Generalna Dyrekcja Podkreślono jednak, że wszystkie z nich mieszczą się w warunkach określonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Oferty przedstawiają się następująco:

  • Budimex - 233 587 961,76 zł;
  • Polaqua - 239 835 489,69 zł;
  • Konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) - 253 439 975,05 zł;
  • Porr - 265 052 700,00 zł;
  • Strabag - 271 750 642,72 zł; 
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 297 660 000,00 zł;
  • Konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider), MASFALT (partner) - 297 928 679,00 zł;
  • Konsorcjum NDI (lider), NDI SOPOT i SP Sine Midas Stroy (partnerzy) - 303 939 458,95 zł;
  • Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - 309 600 414,07 zł.

Wszystkie z nich poddane zostaną ocenie, w której brane są pod uwagę: cena (60 proc.), okres gwarancji jakości (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.).

Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków