Planowana droga ekspresowa S11 ma połączyć Kołobrzeg na Pomorzu Środkowym z Aglomeracją Śląską, prowadząc przez Piłę, Poznań i Kępno. Po ukończeniu wszystkich prac droga będzie miała ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) nawet blisko 620 km. Na razie kierowcy mogą korzystać z ponad 150 km trasy S11 (wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Wyłoniono już firmę, która "dołoży" do nich kolejne 22 km.
- Przeczytaj także: Znak B-42 to koniec wszystkich zakazów? Kierowcy tego nie wiedzą i narażają się na mandaty
Droga S11 Oborniki — Poznań z wykonawcą
Przetarg ogłoszono 10 października ubiegłego roku. Wpłynęło osiem ofert. Najniższą, jak się później okazało najkorzystniejszą, złożyło konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Zrealizuje ono odcinek S11 Oborniki – Poznań, włączając w to obwodnicę Obornik. Wykonawca będzie miał 39 miesięcy na zrealizowanie inwestycji w systemie "Projektuj i buduj". Okresy zimowe nie są wliczane do czasu realizacji budowy.
Realizacja tego odcinka będzie kosztować 853 mln 456 tys. 675 zł 21 gr. Głównym kryterium oceny ofert była cena (55 proc.), ale brano pod uwagę również kryteria pozacenowe, takie jak przedłużenie gwarancji jakości na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.) oraz zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego (5 proc.).
Droga S11. Z wybrzeża na Śląsk w 5 godz.
Inwestycje na pozostałych odcinkach są już realizowane lub w trakcie prac przygotowawczych. W budowie jest odcinek Bobolice – Szczecinek w woj. zachodniopomorskim. Znane są już najkorzystniejsze oferty na dobudowę drugiej jezdni na obwodnicy Kępna oraz dla trzech odcinków trasy od końca obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna w woj. opolskim. W przyszłości, przejazd z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 ma zająć nieco ponad 5 godz.