Auto Świat Wiadomości Aktualności Ekstremalne ciężarówki: czyli kolosy w kopalniach

Ekstremalne ciężarówki: czyli kolosy w kopalniach

Autor Piotr Szymański
Piotr Szymański

Pracują 24 godziny na dobę, mają moce do 3755 KM,a za niektóre modele zapłacimy równowartość ceny dziesięciu samochodów Lamborghini Aventador

Ekstremalne ciężarówki: czyli kolosy w kopalniach
Zobacz galerię (22)
Auto Świat
Ekstremalne ciężarówki: czyli kolosy w kopalniach

20 cylindrów, 90 litrów pojemności, średnie zużycie oleju napędowego 170 litrów na godzinę – parametry niczym z silnika stosowanego na statkach. Pracują one na całym świecie, przewożąc miliony ton węgla i miedzi. Pomimo to żaden z tych samochodów nie został dopuszczony do ruchu ulicznego.

Do miejsca pracy są one dowożone specjalnymi tirami. Dopiero po dostarczeniu na miejsce są one składane – inna forma transportu ze względu na ogromne rozmiary jest niemożliwa. Tych potworów nie zobaczymy na budowach gdzie stawiane są nowe osiedla. Te maszyny muszą wykonywać wyjątkowo ciężką pracę zabierając na pakę nawet 364 tony ładunku.Tu downsizing silników nie ma racji bytu. Pojemność silników dochodzi do 90 litrów. Te najszybsze poruszają się z prędkością maksymalną dochodzącą do 64 km/h, a najwolniejsze 17 km/h. Tankowanie takich maszyn nie jest tanie, w zbiorniku zmieścimy 4000 litrów oleju napędowego, co daje nam wydatek około około 20 640 zł.

Galeira zdjęć z Ekstremalnymi ciężarówkamiW kabinie kierowcy odnajdziemy odtwarzacz CD, klimatyzację, podgrzewane siedzenie czy uchwyt na napoje – to jedyne wspólne cechy z samochodem osobowym.

Autor Piotr Szymański
Piotr Szymański
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków