Niewystarczający zasięg jest jednym z najczęstszych argumentów, przytaczanych przeciwko sensowi eksploatacji samochodów elektrycznych. Z badań przeprowadzonych przez Nissana, wynika jednak, że obawy te nie dotyczą kierowców... właśnie takich pojazdów, a przynajmniej jako argument na "nie" przytaczają go znacznie rzadziej, niż kierowcy samochodów spalinowych. Okazuje się bowiem, że europejski kierowca samochodu elektrycznego rocznie pokonuje średnio o ponad pół tysiąca kilometrów więcej, niż przeciętny kierowca samochodu z napędem spalinowym.

Arnaud Charpentier, wiceprezes ds. strategii produktowej Nissan Europe, tak wypowiada się o wynikach badań:

Badanie Nissana wykazało, że kierowcy samochodów spalinowych rocznie pokonują 13 600 km, podczas gdy kierowcy samochodów elektrycznych o 630 km więcej, bo 14 300 km. Największy dystans przejeżdżali właściciele elektryków z Włoch (15 000 km) oraz z Holandii (14 800 km). Okazało się również, że generalnie są oni zadowoleni z samochodów, jakimi poruszają się na co dzień. Badanie wykazało, że 69 proc. właścicieli samochodów elektrycznych jest zadowolona z obecnej infrastruktury, a 70 proc. stwierdziło, że ich doświadczenia w zakresie zasięgu samochodu elektrycznego jest lepsze, niż się tego spodziewali. Odwrotnego zdania są... kierowcy samochodów spalinowych, z których 58 proc. twierdzi, że głównym problemem samochodów elektrycznych jest zasięg.