Ferrari Scuderia Spider 16M to otwarta wersja 8-cylindrowego modelu Scuderia, którą poddano kuracji odciążającej i poprawieniu właściwości jezdnych. Według słów Ferrari model Scuderia Spider 16M na fabrycznym torze Fiorano jest najszybszym roadsterem, jaki kiedykolwiek firma produkowała. Powstanie w ilości zaledwie 499 egzemplarzy. Na tylnej części auta, podobnie jak we wnętrzu pojawiły się plakietki przypominające o zwycięstwie w pucharze konstruktorów. Za fotelami pojawiły się karbonowe pałąki ochronne, częścią wyposażenia jest również nowy system audio, do którego można podłączyć Ferrari iPod Touch 16 GB. Na kierownicy znajdziemy przełącznik pięciu trybów ustawienia skrzyni biegów, amortyzatorów, systemu kontroli trakcji i systemu stabilizacji.

Masa netto otwartego Ferrari Scuderia Spider 16M wynosi 1340 kg (masa własna 1440 kg), co oznacza 80-kilogramową oszczędność w porównaniu do standardowego F430. Silnik V8 90° o pojemności 4308 cm3 ma stopień sprężania 11,9:1, produkuje 375,4 kW (510 KM) przy 8500 obr./min i 470 Nm przy 5250 obr./min, przy czym ogranicznik obrotów ingeruje przy 8640 obr./min. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 3,7 s, prędkość maksymalna wynosi 315 km/h, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym sięga 15,7 l/100 km.

Do dyspozycji będą dwa schematy kolorystyczne. Podstawową kombinacją jest czarny pas z szarym wnętrzem, a w ramach programu personalizacji Carrozzeria Scaglietti dostępny będzie również pasek w kolorach włoskiej trikolory.

Ferrari Scuderia Spider 16M ma rozmiary 4512 x 1923 x 1216 mm, długość rozstawu osi to 2600 mm. Rozłożenie masy ustalono w stosunku 57 % na tył i 43 % na przód. Hamulce ceramiczne mają 6-tłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu, tarcze mają rozmiar 398 mm x 36 mm (przód) i 350 mm x 34 mm (tył). Standardowe 19 calowe koła ubrano w opony Pirelli PZero Corsa w rozmiarze 235/35 R 19 (przód) i 285/35 R 19 (tył).