Auto Świat Wiadomości Aktualności Ferrari z najlepszym silnikiem roku 2018

Ferrari z najlepszym silnikiem roku 2018

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Ferrari po raz trzeci z rzędu zwycięża w konkursie Engine of the Year. Najlepszym silnikiem roku 2018 zostało okrzyknięte V8 twin-turbo o pojemności 3,9 litra. To konstrukcja montowana w Ferrari 488 GTB oraz 488 Pista. Drugie miejsce w tegorocznej edycji konkursu zajął 3-litrowy turbodoładowany silnik Porsche z 911, a trzecie 6,5-litrowe V12 Ferrari z modelu 812 Superfast.

Ferrari 488 Pista
Ferrari / Ferrari
Ferrari 488 Pista

Zwycięski silnik Ferrari zdominował też prestiżową kategorię „Best of Best”, która została stworzona dla świętowania 20. rocznicy istnienia Engine of the Year. Na drugim miejscu w kategorii najlepszy silnik ostatnich 20 lat znalazł się litrowy benzyniak Forda EcoBoost, a na trzecim słynna wolnossąca rzędowa szóstka z modelu BMW M3 E46. Najlepszym silnikiem ekologicznym 2018 roku może pochwalić się Tesla. Poniżej lista zwycięskich silników w poszczególnych kategoriach.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Silnik Roku 2018

1. Ferrari 3.9 TwinTurbo V8

2. Porsche 3.0 Turbo B6

3. Ferrari 6.5 V12

4. Tesla (elektryczny)

5. Volkswagen 1.0 Turbo R3

6. BMW 1.5 R3, hybrydowy

7. Audi 2.5 R5

8. PSA Peugeot Citroën 1.2 Turbo R3

9. Porsche 2.0 Turbo B4

Best of the Best

1. Ferrari 3.9 TwinTurbo V8

2. Ford 1.0 EcoBoost

3. BMW M 3.2 R6

4. Volkswagen 1.4 TSI Twin Charger

5. Toyota 1.5 Hybrid Synergy Drive

6. BMW 1.5 R3, hybrydowy

7. BMW 3.0 TwinTurbo R6

8. Mazda Renesis Rotary (silnik Wankla)

9. Toyota 1.0 R3

10. Honda 1.0 IMA

10. BMW 4.4 V8 Valvetronic

10. Fiat 875 cm3 TwinAir

Sportowy silnik

1. Ferrari 3.9 TwinTurbo V8

2. Porsche 4.0, bokser

3. Ferrari 6.5 V12

4. Mercedes-AMG 4.0 V8

5. Audi 5.2 V10

6. BMW M 4.4 TwinTurbo V8

Nowy silnik

1. Ferrari 6.5 V12

2. BMW M 4.4 TwinTurbo V8

3. Mercedes-Benz 3.0 TwinTurbo 48V ISG

4. Porsche 4.0 V8, hybryda

5. Audi 2.9 TFSI

6. McLaren 4.0 TwinTurbo V8

Ekologiczny silnik

1. Tesla, elektryczny

2. BMW 1.5 R3, hybryda

3. BMW, elektryczny

4. General Motors, elektrycnzy

5. Volvo 2.0 Turbo, hybrydowy

6. Renault/Nissan elektryczny

Elektryczny silnik

1. Tesla

2. BMW

3. General Motors

4. Renault/Nissan

5. Volkswagen

6. Hyundai-Kia

Do 1 litra

1. Volkswagen 1.0 Turbo R3

2. Ford 1.0 Turbo R3

3. BMW 647 cm3, R2, generator

4. Honda 988 cm3, Turbo R3

5. Renault/Nissan 898 cm 3, Turbo R3

6. General Motors 999 cm3, Turbo R3

1.0-1.4 litra

1. PSA Peugeot Citroën 1.2 Turbo R3

2. Volkswagen 1.4 TFSI ACT

3. Volkswagen 1.4 TFSI

4. Volkswagen 1.4 TFSI, hybryda

5. Toyota 1.2 Turbo

6. Fiat Chrysler 1.4 MultiAir Turbo

1.4-1.8 litra

1. BMW 1.5 R3, hybryda

2. BMW 1.5 Turbo R3

3. Volkswagen 1.5 TSI Evo

4. Audi 1.8 TFSI

5. Honda 1.5 Turbo

6. Toyota/Lexus 1.8, hybryda

1.8-2.0 litra

1. Porsche 2.0 Turbo

2. Mercedes-AMG 2.0 Turbo

3. Honda 2.0 Turbo

4. Audi 2.0 TFSI

5. BMW 2.0 TwinTurbo R4

6. Volvo 2.0 R4 Turbo

2.0-2.5 litra

1. Audi 2.5 Turbo R5

2. Porsche 2.5 Turbo

3. Ford 2.3 Turbo

4. Toyota/Lexus 2.4, hybryda

5. Mercedes Benz 2.1 CDI

6. Subaru 2.5 Turbo

3.0-4.0 litra

1. Ferrari 3.9 TwinTurbo V8

2. Mercedes-AMG 4.0 BiTurbo V8

3. Porsche 4.0 Boxer

4. Porsche 3.8 Boxer Turbo

5. McLaren 4.0 TwinTurbo V8

6. Audi/Bentley 4.0 TDI Tri-Turbo V8

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków