Fiat 500S uzupełnia gamę nowej 500-ki, z którym marka jest gotowa „stawić czoła” nowym wyzwaniom rynku, nie zapominając o własnych korzeniach. Zaprojektowany przez Centrum Stylu Fiata, zewnętrznie i wewnętrznie odświeżony projekt, jest bez wątpienia Fiatem 500, za to o wiele bardziej atrakcyjnym.

Nie jest większy gabarytowo, ale przedstawia bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji: tylko w ten sposób proces rozwoju tej ikony motoryzacji może nadal trwać, dopracowując te cechy, które uczyniły z niej arcydzieło.

Fiat 500S wyróżnia się przednimi i tylnymi zderzakami o sportowym wyglądzie oraz wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi z przodu, specjalnymi nakładkami progowymi i spojlerem z tyłu. Ekskluzywny lakier „Satin Graphite" pokrywa cały samochód - klamki drzwi i bagażnika, obudowy lusterek i obręcze kół. Przyciemniane szyby tylne, chromowana końcówka wydechu, przednie wloty powietrza „black grained" oraz zawadiacki grill tylny nadają mu wyjątkowego charakteru.

Nowe są również 15-calowe felgi aluminiowe oraz dostępne na zamówienie 16"z czarną matową diamentowaną powłoką. Ekskluzywny sportowy charakter 500S podkreślają także nowe kolory nadwozia: niebieski metalizowany Italia Blue i zielony matowy Verde Alpi w ciemnej tonacji.

Sportowy charakter wnętrza Fiata 500S jest podkreślony przez czarne fotele i podsufitkę, kontrastujące z niebieskimi, białymi lub żółtymi panelami drzwi i profilami foteli. Na zamówienie dostępne są fotele ze skóry z białymi lub niebieskimi wstawkami. Wnętrze zdobią dodatkowo elementy „Satin Graphite" na desce rozdzielczej i sportowej kierownicy.

Fiat 500S wyposażony jest w silniki spełaniające normę Euro 6, które współpracują z pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub ze zautomatyzowaną skrzynią Dualogic. Dostępne są silniki benzynowe 1.2 o mocy 69 KM, 1.4 16v o mocy 100 KM oraz 0.9 TwinAir (o mocy 80 KM, 85 KM lub 105 KM w zależności od rynków) oraz turbodiesel 1,3 16v Multijet II o mocy 95 KM.

We wnętrzu Fiata 500S króluje system Uconnect z 7" ekranem dotykowym HD LIVE z efektem „tablet" i wyświetlaczem HD, który oferuje różnorodne funkcje - od usług Uconnect LIVE proponowanych w wyposażeniu seryjnym, po system głośnomówiący z technologią Bluetooth i rozpoznawaniem głosu. Dodatkowo kierowca może podłączyć swoje urządzenia muzyczne za pomocą USB lub poprzez dodatkowe wejście 3.5 mm (jack) bądź Bluetooth.

W nowym UconnectTM 7" HD LIVE na zamówienie, dostępne jest radio cyfrowe (DAB) oraz wbudowany system nawigacji 3D TomTom.

Nowy Fiat 500S, jako auto skierowane do młodych ludzi, wprowadza do gamy 500 nowości audio oferowane przez Beats by Dr. Dre, system, który całkowicie rewolucjonizuje jakość doznań akustycznych w kabinie samochodu.

System BeatsAudioTM może poszczycić się łączną mocą 440 Watt oraz 8-kanałowym cyfrowym wzmacniaczem mocy, który potrafi odtworzyć całe spektrum dźwięku wytwarzanego w czasie nagrań studyjnych.

Pozostałe elementy systemu audio to dwa głośniki wysokotonowe (tweetery) umieszczone na słupkach przednich, dwa midwoofery 165 mm na drzwiach przednich, dwa głośniki fullrange 165 mm z tyłu oraz subwoofer 200 mm umieszczony w środkowej części bagażnika we wnęce na koło zapasowe.

Dzięki dostępnemu za dopłatą innowacyjnemu zestawowi wskaźników z 7” wyświetlaczem TFT deska rozdzielcza umożliwia „fully-digital driving experience", przy jednoczesnym zachowaniu klasycznego layoutu deski 500, z okrągłym prędkościomierzem i przyciskami.

Nowy Fiat 500S oferuje zarazem komfortową i bezpieczną podróż. Cechy te uzyskano przez zastosowanie przedniego zawieszenia niezależnego MacPherson i tylnego zawieszenia z belką skrętną.