Taki dzień zdarza się raz na cztery lata. I to właśnie 29 lutego Fiat przedstawił pierwszą generację Pandy, a równo 44 lata później — czyli 29 lutego 2024 r. — Włosi pokazali Pandinę. Czy to jeszcze mniejszy samochód od Pandy?
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoDebiut obecnej (trzeciej) generacji Fiata Pandy był dla nas dość smutnym wydarzeniem. Już wtedy było bowiem wiadomo, że nowy model, w odróżnieniu od poprzednika, nie będzie produkowany w fabryce w Tychach. Fiat Panda III powstaje we włoskim Pomigliano d'Arco, a producent właśnie złożył w tej sprawie ważną deklarację.
Przeczytaj także: Bez tej Polki nie zahamuje dziś żadna ciężarówka na świecie. Zaczęło się od snu jej ojca
Fiat Panda III: do kiedy produkcja?
Zainteresowanie Fiatem Pandą III jest tak duże, że Włosi chcą ją wytwarzać nieopodal Neapolu co najmniej do 2027 r. Mało tego, produkcja tego minisamochodu zostanie zwiększona aż o 1/5, co jasno pokazuje, że popyt na ten przedstawiony w 2011 r. model wyraźnie przewyższa podaż.
- Przeczytaj także: Iwona Blecharczyk to najsłynniejsza polska kierowczyni tirów. Zdarzały się jej sceny jak z "Szybkich i Wściekłych"
Czy to oznacza, że trzecia generacja zostanie najdłużej wytwarzanym Fiatem Pandą w historii? Jeszcze nie, ponieważ zapowiedź produkcji do 2027 r. oznacza, że Panda III powstawałaby przez 16 lat, a to o siedem lat krócej od pierwszej generacji (1980-2003). Tyle że przy dacie 2027 r. pojawia się określenie "co najmniej", więc wszystko jest jeszcze możliwe. Z pewnością zainteresowanie Pandą podtrzyma pojawienie się Pandiny.
Fiat Pandina: czy to mniejsza wersja Pandy?
"Pandina" to zdrobnienie od "Pandy", co mogłoby sugerować, że chodzi o mniejszy samochód. Nic z tego: Fiat Pandina to po prostu edycja specjalna Pandy III, która trafi na rynek latem 2024 r.
Nazwa tej wersji pochodzi od nieoficjalnego pieszczotliwego określenia, jakie Włosi stosują wobec Pandy, czyli jednego z najczęściej spotykanych tam samochodów. Fiat Pandina będzie się wyróżniać m.in.:
- nowym ekran wskaźników o przekątnej 7 cali (z trzema trybami graficznymi);
- nowym 7-calowym ekranem w środkowej konsoli;
- nową kierownicą;
- częściowo lakierowaną na biało deską rozdzielczą;
- tapicerką z napisem "Pandina" i podwójnymi żółtymi szwami;
- wizerunkiem pyszczka pandy na środkowej części kół;
- żółtymi obudowami bocznych lusterek
Jak dotąd Fiat sprzedał łącznie ponad 8 mln sztuk Pand trzech generacji.