Z Włoch przyjechało Topolino (500A) zarejestrowane 17 czerwca 1939 roku, którego Właściciel mieszka w Neapolu. Topolino po przejechaniu całych Włoch (wyjazd w poniedziałek 17 czerwca), potem Austrii i Słowacji, dotarło do Polski po pokonaniu 1800 kilometrowej trasy, którą musiało również przebyć w drodze powrotnej. Najstarszym zaś wśród obecnych było czerwone Topolino z 1937 r. z Polski, który był jedynym przedstawicielem naszego kraju.
Wszystkie "Myszki" imponowały wspaniałą kondycją, mnogością barw i wersji, w tym m.in. kabrio oraz kombi 500C Belvedere.
Zlot był wspaniałą okazją, by przekonać się, że prowadzenie Fiata 500 Topolino w zgodzie z jego tempem nadaje podróżowaniu niesamowitego charakteru, zapewniając tu i teraz nieocenione poczucie jedności. Samochód ten ma swój niepowtarzalny styl, którym emanuje na otoczenie, porywając swoją "słodyczą". I mimo swoich zaledwie 13 KM pod maską, dziarsko mknie na drodze z prędkością 50 km/h.
Organizatorem zlotu był Topolino Autoclub Italia, który w tym roku zaproponował zorganizowanie zlotu w Polsce. Było to pewną nowością, ponieważ w odróżnieniu do przyjętych zasad, żaden Topolino Autoklub nie był tym razem u siebie. W Polsce nie istnieje jeszcze oficjalnie zrzeszona grupa pasjonatów tego samochodu.
Wybór Polski nie był jednak rzeczą przypadkową: z faktu obecności zakładu Fiata w Tychach zrodził się pomysł zorganizowania spotkania właśnie tutaj. Dodatkową motywacją zorganizowania tej europejskiej imprezy w 2013 roku w Polsce jest fakt, że Fiat na przestrzeni swojej ponad 90-letniej historii w Polsce produkował Fiata 500 Topolino w swojej fabryce w Warszawie od 1937 roku.
Stąd zrodził się pomysł poznania tej historii poprzez zorganizowanie zlotu pod hasłem widniejącym na identyfikatorach: The Polish Road of Fiat.
Bliskość zakładu w Tychach i bardzo bogata historia Krakowa pozwoliła uczestnikom lepiej zapoznać się z polską historią. Patronem przedsięwzięcia było ASI (Automotoclub Storico Italiano) - włoskie stowarzyszenie klubów skupiających się na zabytkowych pojazdach: samochodach, motorach, ciężarówkach, autobusach i samolotach. Dziś w ASI zrzeszonych jest ponad 260 klubów (202 tyś członków).
W piątek 21 czerwca parada 40 "Myszek" dzielnie przejechała z Krakowa do fabryki Fiata w Tychach, gdzie uczestnicy zlotu po spotkaniu się z jej dyrektorem, p. Antonim Greniem, mieli okazję zobaczyć produkcję samochodów: Fiata 500/500C; Abarth 500/500C, Lancii Ypsilon i Forda KA.
Z fabryki kolumna Topolino przejechała ulicami Tychów na Plac Baczyńskiego, gdzie przez kilka godzin samochody były podziwiane przez tysiące mieszkańców miasta. Późnym popołudniem "Myszki" równie dzielnie wróciły do Krakowa.
W sobotę 22 czerwca imponująco prezentująca się kolumna Topolino w asyście policji przejechała ulicami Krakowa na Rynek, wzbudzając po drodze ogromne zainteresowanie tysięcy krakowian. Na Rynku samochody były prezentowane i podziwiane przez kilka godzin, przyciągając uwagę mieszkańców i turystów.
Topolino Autoclub Italia jest pierwszym włoskim klubem utworzonym w 1977 roku w celu zjednoczenia właścicieli Fiata 500, produkowanego od 1936 do 1955 roku i znanego pod nazwą Topolino.