Wprowadzenie takich elementów w ramach tzw. Strategii 2025, zapowiedział Matthias Müller, szef Volkswagen Group. Filtry cząsteczek stałych pojawią się w silnikach benzynowych niemieckiego koncernu już w 2017 roku. Po raz pierwszy zamontowane zostaną w modelach: Volkswagen Tiguan (1.4 TSI) i Audi A5 (1.4 TFSI), które produkowane będą od czerwca 2017 r. do 2022 roku Volkswagen zamierza sprzedawać już 7 mln aut z takimi filtrami. Panuje przekonanie, że filtry cząsteczek stałych obniżą emisję szkodliwych spalin aż o 90 proc.

Volkswagen nie będzie pierwszym producentem, który będzie miał w swojej ofercie samochody z silnikami spalinowymi wyposażonymi w filtry cząsteczek stałych. Przed miesiącem Mercedes-Benz poinformował, że takie filtry już od dwóch lat testowane są w modelu S 500, a seryjnie otrzymają je auta po face liftingu. W przyszłości Mercedes-Benz zamierza filtry cząsteczek stałych montować do wszystkich modeli z silnikami benzynowymi.