Firma Ford Polska zorganizowała w Poznaniu finał sześciu konkursów: Sprzedawca Samochodów, Doradca Serwisowy, Doradca Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi, Mechanik, Blacharz oraz Lakiernik Roku.

Celem współzawodnictwa jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych dilerów Forda. Rozwój branży motoryzacyjnej oraz zastosowanie w pojazdach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wymaga stałego dokształcania pracowników, zaś naprawy nowych samochodów muszą być wykonywane przy zastosowaniu najnowszych technologii oraz najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych.

W tym roku po raz pierwszy w ramach Olimpiady Forda rozegrany został finał konkursu Sprzedawca Roku Samochodów Nowych. Współzawodnictwo w ramach tego konkursu ma na celu podniesienie umiejętności prezentacyjnych sprzedawców oraz standardów w zakresie obsługi klientów, a także pogłębienie wiedzy o oferowanych produktach. Zwycięzca konkursu Sprzedawca Roku Samochodów Nowych będzie reprezentował sieć Autoryzowanych Dilerów Forda w Polsce na europejskim finale konkursu, który odbędzie w maju 2008 roku w Moskwie.

- Ostatnie lata wykorzystujemy na intensywne szkolenia i podnoszenie kwalifikacji pracowników zatrudnionych przez Autoryzowanych Dilerów Forda – powiedział Bogusław Głód, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Ford Polska. Seria dotychczas przeprowadzonych szkoleń zakończy się w czwartym kwartale br. certyfikacją wszystkich sprzedawców samochodów nowych w naszej sieci. Będzie to dla nas punkt wyjścia do dalszego rozwoju zawodowego pracowników, zaś dla klientów będzie to pewność, że są obsługiwani przez kompetentnych i uprzejmych sprzedawców.

W Olimpiadzie Forda, we wszystkich konkursach wzięło udział 800 uczestników o najwyższych kwalifikacjach. Konkursy przebiegały w trzech etapach:

- etap pierwszy: eliminacje wewnętrzne w dilerstwach na podstawie testów dostarczonych przez Ford Polska;- etap drugi – półfinały rozegrane w dilerstwach (test praktyczny)- etap trzeci – finał ogólnopolski, na który składały się zadania teoretyczne oraz praktyczne (rozegrany w siedzibie Autoryzowanego Dilera Forda – Bemo Motors w Poznaniu).

Konkurs o tytuł Sprzedawcy Roku 2007 w sieci Autoryzowanych Dilerów Forda wygrał Paweł Napieraj z Bemo Motors Koszalin, drugie miejsce zajął Hubert Gretkowski z Michalski Płock, zaś na trzecim miejscu uplasował się Jakub Dolaniecki z PGD OMC Motors Warszawa.

Komisję Sędziowską konkursu stanowili przedstawiciele firmy Ford Polska oraz niezależnej firmy konsultingowej.

Doradcą Serwisowym Roku 2007 w sieci Autoryzowanych Dilerów Forda został Piotr Jurgielewicz z Big Autohandel Olsztyn, drugie miejsce zajął Adam Pustułka z Ren Car Rybnik, zaś trzecie Tomasz Nowaczyk reprezentujący Bemo Motors Poznań.

Doradcą Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi Roku 2007 w sieci Autoryzowanych Dilerów Forda został Mariusz Jama reprezentujący Lipski BS Warszawa, drugie miejsce zająłPaweł Bereziewicz z PGD Euro Car Kraków, zaś trzecie Andrzej Otrębus również z Lipski BS Warszawa.

Komisję Sędziowską obu konkursów stanowili przedstawiciele Ford Polska oraz niezależnej firmy konsultingowej, specjaliści w dziedzinie jakości i standardów obsługi klienta.

Mechanikiem Roku 2007 okazał się Feliks Musialski z Pol Motors Wrocław, drugie miejsce zajął Jarosław Domaruk z Auto Hobby Białystok, zaś trzecie Krzysztof Fedorowicz z Lipski BS Warszawa.

Komisja Sędziowska składała się z przedstawicieli Ford Polska oraz wykładowców Zespołu Szkół Zawodowych w Mikołowie. Konkurs był także nadzorowany przez 20-osobowy zespół obserwatorów – szefów Autoryzowanych Serwisów Forda.

Rywalizację o tytuł Blacharza Roku 2007 wygrał Krzysztof Chodysz, drugie miejsce zajął Roman Staniszewski - obaj z PGD OMC Motors Warszawa, zaś trzecie Grzegorz Malon z Lipski BS Warszawa.

Lakiernikiem Roku 2007 został Mariusz Andryszczyk z PGD OMC Motors Warszawa, drugie miejsce zajął Sławomir Pelc z Res Motors Rzeszów, zaś trzecie miejsce Marek Ksoń z Big Autohandel Gdańsk.

Komisję sędziowską obu konkursów stanowili niezależni eksperci reprezentujący najważniejsze firmy blacharskie i lakiernicze obecne na polskim rynku, a także pracownicy Ford Polska.

- Po raz piąty spotkaliśmy się, by wyłonić najlepszych fachowców pracujących w sieci Autoryzowanych Dilerów Forda – stwierdził Bogusław Głód. Ogromne zainteresowanie zarówno pracowników, jak i właścicieli dilerstw, wzięciem udziału w naszych konkursach świadczy o tym, że tego rodzaju współzawodnictwo jest dla wszystkich korzystne. Jesteśmy przekonani, że szkolenie i podnoszenie kwalifikacji pracowników jest bardzo ważnym elementem rynkowego sukcesu.

W sieci Autoryzowanych Serwisów Forda zatrudnionych jest około 350 sprzedawców samochodów nowych, 170 doradców serwisowych, 485 mechaników, 142 blacharzy oraz 150 lakierników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń: diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu (mechanicy), z zakresu wiedzy technicznej oraz jakości i standardów obsługi klientów (doradcy serwisowi oraz doradcy Autoryzowanych Zakładów Napraw Nadwozi), z zakresu nowoczesnych technologii napraw nadwozi (blacharze i lakiernicy). Sprzedawcy samochodów przechodzą szereg szkoleń z zakresu znajomości produktu oraz obsługi klientów.

Finałowe emocje okrasiły występy par tanecznych z Krakowa oraz występ byłej polskiej olimpijki w gimnastyce artystycznej. Zaproszeni dziennikarze mogli zapoznać się ze strategią firmy Ford, dotyczącą zmniejszenia kosztów związanych z naprawą samochodów Ford. Rafał Krajewski, Kierownik Rozwoju Produktu i Sprzedaży Hurtowej Ford Polska zaprezentował na przykładzie nowego modelu Mondeo zastosowane rozwiązania: specjalna konstrukcja powoduje, że w przypadku zderzenia czołowego bądź uderzeniu w tył pojazdu, uszkodzeniu ulega niewielka ilość specjalnie w tym celu zamontowanych elementów. Ich wymiana jest szybka - w sumie klient płaci relatywnie tanio i nie czeka na naprawę długo.

Specjalna ochroną objęty jest też element, który zazwyczaj jest najbardziej narażony na uszkodzenie podczas kolizji - chodnica (nagły wyciek płynu często jest przyczyną "zatarcia" silnika). W momencie zderzenia przesuwa się ona w Fordzie Mondeo do tyłu, a specjalnie skonstruowane zaczepy, tanie i łatwe w montażu, dodatkowo ją chronią.

Ford Mondeo okazuje się nie tylko pojazdem na wskroś nowoczesnym i bezpiecznych, ale także zdecydowanie konkurencyjnym w przypadku napraw powypadkowych!

- Bardzo miło nam było gościć w naszej stacji finalistów Olimpiady Forda - powiedział Piotr Mrugalski, właściciel Bemo Motors, Autoryzowany Diler Forda. Myślę, że wszyscy prezentowali bardzo wysoki poziom. Mam wiele satysfakcji, że wśród tych, co stanęli na podium, w tym na najwyższym jego stopniu, są pracownicy Bemo Motors. Jeszcze raz gratuluję wszystkim i dziękuję za przyjęcie zaproszenia do Poznania!

- Olimpiady stanowią bardzo ważny element dzielności firmy Ford - powiedział Adam Kołodziejczyk , Prezes Ford Polska. Już choćby z tego powodu, że każdy mechanik, który uczestniczył w tym konkursie, od szczebla podstawowego począwszy, musiał poświęcić trochę czasu - godzinę czy dwie - żeby się przygotować od udziału. A to przekłada się na podniesienie jego umiejętności w pracy. Oczywiście gratuluję zwycięzcom, ale doceniam i podkreślam zaangażowanie wszystkich uczestników... Technologia produkcji najnowszych modeli samochodów Ford jest coraz bardziej skomplikowana. I trzeba mieć naprawdę dobrą wiedzę, aby móc ten pojazd prawidłowo naprawić. Autoryzowany zakład wcale nie jest najdroższy, a gwarantuje prawidłową naprawę. Nam najbardziej zależy, aby klient był zadowolony nie tylko jak kupi samochód i jak go sprzeda, ale jak go kupi i jak go będzie użytkował!

Najlepsi uczestnicy konkursu otrzymali oprócz dyplomów znaczące nagrody finansowe. Paweł Napieraj - Sprzedawca Roku 2007 powalczy w europejskim finale w Moskwie o główna nagrodę - nowego Forda Fiesta!