W Polskich rajdach sportowo-przeprawowych nie ma drugiego cyklu, który wzbudzałby tyle emocji co COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Na starcie zawsze stają najlepsi zawodnicy w najlepiej przygotowanych samochodach, by rywalizować na najtrudniejszych trasach w Polsce. W poszukiwaniu trudności adekwatnych do umiejętności zawodników organizatorzy rozpoczęli cykl w podkarpackiej Nowej Dębie, by na drugą rundę przenieść się na Pomorze - do Choczewa. Świadkiem finału COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL będzie Olsztyn.

"W poprzednich edycjach COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL jedna z rund rozgrywana była tradycyjnie także na Mazurach - w Ostródzie. Zawodnicy bardzo wysoko oceniali te tereny, próby tam były niezwykle wymagające. Pojawiło się pytanie - jak zachować doskonały charakter trasy, a jednocześnie postawić przed czołówką polskiego off-roadu nowe wyzwania? Odpowiedź nasunęła się sama - Olsztyn" - mówi Grzegorz Surowiec, prezes Polskiego Stowarzyszenia OFF-ROAD - organizatora rajdu.

Runda Finałowa COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL rozpocznie się już w piątek 1 października prologiem na torze motocrossowym w Olsztynie. Najlepszego polskiego zawodnika przeprawowych rajdów terenowych poznamy już dzień później.

W tym roku rozgrywana jest 10-ta, jubileuszowa edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4x4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL, a oficjalna nazwa cyklu to COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od kilku lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Każda runda składa się rozpoczyna się prologiem, a następnie zawodnicy mają do pokonania dwa etapy: nocny i dzienny.

Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Advanture. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie samochodów seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.