Logo
WiadomościAktualnościFord Explorer trafi do Europy

Ford Explorer trafi do Europy

Ford ostatecznie zdecydował się wprowadzić do europejskiej oferty popularny w Ameryce model Explorer. Najnowszą generację SUV-a zaprezentowano w Amsterdamie podczas wydarzenia „Go Further”, gdzie zadebiutowała m.in. nowa Kuga.

Ford Explorer
Zobacz galerię (9)
Ford
Ford Explorer

Explorer to model „wagi ciężkiej”. Auto jest ogromne, szczególnie jak na europejskie standardy. Nowy model zdetronizuje Edge'a w gamie Forda i będzie jednym z największych SUV-ów na rynku.

Jego nadwozie ma 5,05 m długości, 2 m szerokości i 1,78 m wysokości przy rozstawie osi przekraczającym 3 m. To oznacza, że wnętrze Explorera pomieści siedem osób w trzech rzędach foteli lub ogromną liczbę bagaży (w zasadzie to i jedno, i drugie). Pojemność bagażnika w zależności od konfiguracji kabiny wynosi odpowiednio: 594-1243-2274 l (7/5/2 osoby). Schowki w kabinie liczą dodatkowe 123 l. Nie zabrakło tez uchwytów na napoje - w sumie dwunastu.

Ford Explorer – u nas w wersji hybrydowej

Nowy SUV Forda na europejskich rynkach będzie oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym, który ma gwarantować odpowiednie osiągi (jeszcze nie wiemy jakie) przy niewygórowanym zużyciu paliwa. Silnik benzynowy 3.0 EcoBoost V6 z pomocą elektrycznego generuje aż 450 KM i 840 Nm. Tyle powinno wystarczyć do poradzenia sobie z masą tego pojazdu (również do ciągnięcia przyczepy 2,5 t). Inteligentny napęd na cztery koła jest seryjny, automatyczna skrzynia biegów również (dziesięciostopniowa).

To wersja plug-in, więc baterię o pojemności 13 kWh można uzupełnić ze źródła zewnętrznego, czyli zwykłego gniazdka lub stacji ładowania (podczas jazdy ładuje się energią odzyskiwaną w trakcie hamowania). Ford twierdzi, że Explorer będzie w stanie przejechać nawet 40 km wyłącznie na prądzie oraz, że średnie zużycie paliwa może wynieść jedynie 3,4 l/100 km (oczywiście z pełną baterią). Jeśli spalanie w rzeczywistych warunkach okaże się nawet trzykrotnie wyższe, to i tak będzie to przyzwoity wynik.

Samochód otrzymał wszystkie najnowsze systemy Forda wspomagające kierowcę podczas jazdy oraz rozbudowane multimedia z cyfrowymi zegarami, dużym ekranem dotykowym, systemem dźwięku B&O Play i bezprzewodową komunikacją ze smartfonem (również ładowaniem jego baterii i pokładowym WiFi)

Sprzedaż Forda Explorera rozpocznie się jeszcze w tym roku. Do wyboru będą dwie wersje wykończenia: usportowiona ST-Line i elegancka Platinum. Cen jeszcze nie ogłoszono.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: