Logo
WiadomościAktualnościFord Focus III - Wyzywający pewniak

Ford Focus III - Wyzywający pewniak

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

To prawda, że o gustach się nie dyskutuje, ale nie sądzę, by pod koniec 2010 roku, kiedy na rynku oficjalnie pojawi się nowe wcielenie Focusa, słychać było jakiekolwiek głosy krytyki. Wystarczy spojrzeć na pierwsze wizualizacje nowego Forda, by zrozumieć, co mam na myśli. Focus nr 3 jest po prostu piękny.

Ford Focus III - Wyzywający pewniak
Auto Świat
Ford Focus III - Wyzywający pewniak

Ford w doskonały sposób rozwinął w nim swoją filozofię kinetic design (Focus jest kolejnym po Mondeo, Kudze i Fieście autem koncernu zaprojektowanym zgodnie z tym stylem), nadając nowemu Focusowi bardzo indywidualny i jednocześnie wyzywający wygląd. Warto dodać, że zespołem designerów kierował Martin Smith, który na swoim koncie ma takie auta, jak Audi Quattro, Ople: Speedster, Astra, Insignia, Tigra Twin Top i Antara, a także ostatnie modele Forda, w tym Mondeo i Fiestę.

Nowy Focus przykuwa uwagę bardzo agresywną i dynamiczną linią nadwozia z długą maską, mocno pochyloną szybą i ostro ściętym tyłem. Większy grill i wydłużone reflektory oraz wystające nadkola nadają  jego sylwetce solidność, a skośne przetłoczenia na drzwiach podkreślają sportowe aspiracje auta. W porównaniu z drugą generacją nowy Ford Focus będzie miał większe: rozstaw osi i wymiary zewnętrzne (powstanie na zmodyfikowanej platformie obecnego modelu).

We wnętrzu nowego Focusa równie wyrazistą stylizację otrzyma deska rozdzielcza z rozbudowanym systemem obsługi pokładowych urządzeń (Ford’s Human Machine Interface). Jeszcze lepsze będą materiały wykończeniowe, a na liście wyposażenia ma pojawić się m.in. kamera cofania i system multimedialny umożliwiający bezprzewodową łączność z internetem.

Układ jezdny, który już w obecnym Focusie jest jednym z najlepszych w klasie, zyska jeszcze bardziej optymalne nastawy, gwarantujące nie tylko wysoki komfort jazdy, lecz także doskonałe wyczucie auta.

Gama silników nowego Focusa zostanie zdominowana przez turbodoładowane jednostki EcoBoost o poj. 1,0 l (moc 89 i 108 KM) oraz 1,6 l w odmianach 148 i 178 KM. Topowe ST wykorzysta 260-konny silnik 2.5. Oferta diesli obejmie motory 1.6 TDCi/128 KM oraz 2.0 w wersjach 168 i 197 KM. Wszystkie wykorzystają technologię Start-Stop, obniżającą zużycie paliwa i emisję spalin.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: