Auto Świat Wiadomości Aktualności Ford Mustang GTD trafi też do Europy. To supersamochód z homologacją drogową

Ford Mustang GTD trafi też do Europy. To supersamochód z homologacją drogową

Ford jest coraz bliżej wprowadzenia na rynek najbardziej zaawansowanego Mustanga GTD. To rasowa, limitowana wyścigówka, ale z homologacją drogową, która ma jak równy z równym walczyć z najlepszą europejską konkurencją. Oficjalny debiut nastąpi już w czerwcu podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Ford Mustang GTDFord

To będzie dopiero początek europejskiego tournée. Potem Ford Mustang GTD wystartuje w 24 hours of Spa, pojawi się także na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Ostatecznym celem jest start na słynnej Północnej Pętli Nürburgringu, który zapowiedziano na IV kwartał 2024 r.

Przeprowadziliśmy intensywne testy Mustanga GTD w Ameryce Północnej, w tym okrążenia na torach Sebring International Raceway i Virginia International Raceway. Wszystko to miało na celu stworzenie samochodu, który będzie w stanie pokonać tor Nürburgring w czasie poniżej siedmiu minut. Kolejnym krokiem jest przeniesienie się na europejskie drogi i specjalne sesje testowe na torze Nürburgring, przed jazdą na czas jeszcze w tym roku

– powiedział główny inżynier programu Mustanga GTD Greg Goodall.

Ford Mustang GTD — co to za wersja?

Mustang GTD zrodził się z koncepcji Mustanga GT3, który jest szczytowym osiągnięciem Forda w gamie tego modelu, która obejmuje auta dopuszczone do ruchu drogowego, jak i samochody typowo wyścigowe, przeznaczone wyłącznie na tor.

W nadwoziu GTD szeroko zastosowano włókno węglowe. Auto otrzymało też aktywne elementy aerodynamiczne.

Jego sercem jest doładowany mechanicznie i wytrzymały silnik V8 o pojemności 5,2 litra i mocy ponad 800 KM. Napęd jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem wału napędowego z włókna węglowego, połączonego z 8-biegową skrzynią biegów. Osiągnięto idealny rozkład mas pomiędzy przednią a tylną osią: 50:50.

Półaktywne zawieszenie umożliwia obniżenie pojazdu o blisko 40 mm (w trybie Track), a rozstaw kół jest o prawie cztery cale szerszy niż w "zwykłym" Mustangu GT. Zastosowano ponadto węglowo-ceramiczne hamulce. Oto wariant GTD w dużym skrócie, ponieważ modyfikacje objęły wiele innych elementów.

Ford Mustang GTD — wkrótce europejska lista zamówień

W Ameryce Północnej zakończono już przyjmowanie wniosków od klientów zainteresowanych kupnem Forda Mustanga GTD. Złożono ich ponad 7,5 tys. na lata modelowe 2025 i 2026. W USA sugerowana przez producenta cena detaliczna zaczynała od ok. 300 tys. dolarów (plus podatki i opłaty rejestracyjne).

Więcej informacji na temat europejskich list zamówień zostanie udostępnionych już w czerwcu.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków