Nowe Tourneo pojawia się na rynku po 8 latach produkcji poprzednika. Trzeba przyznać, że na pierwszy rzut oka spoglądając na przód samochodu, można uznać, że jest to jego autorska konstrukcja. Od razu wiadomo, że jest to model Forda. Jeśli jednak chodzi o resztę karoserii, można powiedzieć, że jedyną różnicą są emblematy.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoFord Tourneo Connect - wersje wyposażenia
Niemal identyczne jest także wnętrze, nie licząc kierownicy i innego wyglądu multimediów (to tylko nakładka, sam system jest taki jak w Volkswagenie), to wykapany Caddy. Na środku znajduje się więc duży ekran, który przejął obsługę większości funkcji samochodu. Klienci Forda będą musieli się przestawić na obsługę dotykową.
W ofercie znajdą się trzy wersje wyposażenia: Sport, Titanium i Trend. Na razie nie wiadomo, jakie dokładnie będzie wyposażenie poszczególnych wersji. Jedyna informacja, to taka, że w wersji Trend samochód będzie sprzedawany z kołpakami, czyli bez aluminiowych felg. Wiadomo natomiast, że samochód ma być oferowany w ciekawych kolorach, które jednak będą inne niż te w Volkswagenie. Samochód ma oferować 19 systemów wsparcia kierowcy m.in. system utrzymania na pasie ruchu, system monitorowania ruchu poprzecznego, czy system wsparcia podczas cofania z przyczepą.
Ford Tourneo Connect - silniki Volkswagena pod inną nazwą
Oferowane jednostki napędowe, to dwa silniki diesla 2.0 o mocy 102 KM lub 122 KM, a także benzyniak 1.5 o mocy 114 KM. Oczywiście, wszystkie jednostki także są konstrukcji Volkswagena, zatem są to silniki TSI i TDI pod nazwami EcoBoost oraz EcoBlue. W ofercie nie zabraknie także automatycznej skrzyni biegów, którą można połączyć z benzyną lub mocniejszym dieslem. Nowością dla Forda jest możliwość zamówienia napędu na 4 koła, będzie on dostępny tylko z dieslem i tylko w “manualu”.
Dostępne będą dwa rozstawy osi: L1, czyli standardowy rozstaw oraz L2 - wydłużony. Zwykła wersja będzie miała możliwość przewiezienia przedmioty o długości 2,6 m, natomiast przedłużona 3,1 m. Za drugim rzędem foteli w dłuższej wersji zostaje do dyspozycji podłoga o długości 1,45 metra, w krótszej – 1,1 metra. Trzeci rząd siedzeń jest w każdej odmianie.
Tourneo Connect, tak jak Caddy, będzie produkowany w Poznaniu. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać z fabryki na początku 2022 r.