Członkowie FordPass mogą zwrócić się do osobistego doradcy ds. mobilności - FordGuide - o każdej porze dnia i nocy z prośbą o rozwiązanie problemu dotyczącego mobilności. Klienci mogą na przykład poprosić o znalezienie bardziej wydajnego środka transportu lub zarezerwowanie parkingu jeszcze przed dotarciem do celu. Członkowie mogą też rezerwować i płacić za parking z wyprzedzeniem, zbudować swój idealny samochód w rzeczywistości wirtualnej w jednym z oddziałów FordHub, a także zdobywać nagrody lojalnościowe w programie FordPass.

- Ford od zawsze chciał zmieniać życie ludzi na lepsze - powiedział Mark Fields, prezes i dyrektor zarządzający Ford Motor Company - Zrealizowaliśmy nasz cel sto lat temu tworząc pierwszy samochód i realizujemy go dziś, oferując pełną gamę samochodów osobowych, użytkowych, SUV-ów oraz pojazdów elektrycznych. Teraz pragniemy wykonać kolejny krok, wprowadzając FordPass - nową platformę, która ma szansę stać się naszym najbardziej rewolucyjnym produktem.

Członkowstwo w FordPass jest bezpłatne zarówno dla posiadaczy samochodów Forda, jaki i dla osób, które nie jeżdżą autami tej firmy.

FordPass jest częścią planu Ford Smart Mobility, mającego na celu zmianę sposobu funkcjonowania nowoczesnego świata za sprawą innowacji z zakresu łączności, mobilności, samochodów autonomicznych, satysfakcji klientów oraz przetwarzania dużych zbiorów danych.

- Na podstawie wyników naszych badań dotyczących problemów z zakresu mobilności stworzyliśmy platformę FordPass, która zapewni klientom usługi ułatwiające życie - powiedział Fields - W FordPass chodzi przede wszystkim o słuchanie potrzeb klientów i reagowanie na nie w odpowiedni sposób.

Platforma FordPass zawiera cztery elementy przydatne jej użytkownikom: usługi mobilne oferowane na rynku, serwis FordGuide zapewniający klientom bardziej wydajną mobilność, program lojalnościowy nagradzający członków oraz centra FordHub, gdzie klienci mogą poznać najnowsze innowacje Forda.

Wszyscy członkowie FordPass otrzymają dostęp do licznych usług mobilnych.

Ford współpracuje z ParkWhiz i Parkopedia, aby zaoferować kierowcom pomoc w szybkim znalezieniu i opłaceniu parkingów, natomiast współpraca z FlightCar ma zaowocować łatwiejszym wypożyczaniem i dzieleniem się samochodami podczas podróży. W przyszłości, wśród usług znajdzie się program wspólnych przejazdów i współdzielenia samochodów, a także transport multimodalny i wiele innych usług.

Członkowie mogą płacić za te usługi poprzez ForPay - wirtualny portfel będący częścią FordPass.

Właściciele samochodów Forda mogą z łatwością połączyć się z preferowanym dilerem, aby umówić się na przegląd lub sprawdzić szczegóły finansowania pojazdu Ford Credit.

Członkowie, którzy mają w swoich Fordach system SYNC Connect mogą wykorzystać FordPass do uzyskania zdalnego dostępu do funkcji pojazdu, jak zdalny rozruch, blokowanie i odblokowywanie zamków w drzwiach, poziom paliwa i oleju, stan naładowania akumulatora oraz ciśnienie w oponach. Ponadto, możliwe jest też zlokalizowanie władnego auta.

Program FordPass wystartuje tej wiosny w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie, a następnie - jeszcze w tym roku - w części krajów europejskich, Chinach i Brazylii. Funkcje FordPass są aktywowane za pośrednictwem smartfona. Klienci mogą uzyskać więcej informacji pod adresem MyFordPass.com.