Trzy modele otrzymały zabudowę kontenerową, cztery przeznaczono m.in. do obsługi dronów z termowizją, a dziesięć ma zabudowy uniwersalne.

Producent przygotowuje specjalne samochody dla wojska, służb drogowych czy mundurowych. Zabudowy są budowane pod specjalne zamówienie, tak by mogły sprostać wszystkim wymaganiom im postawionym i przede wszystkim były wytrzymałe. Nie tylko Ranger może mieć specjalistyczną zabudowę, Ford posiada wiele modeli do przerobienia.

Wyposażenie aut dla strażaków

Auta dla straży pożarnej są odpowiednio zmodyfikowane oraz wzmocnione, aby zapewniały pełną mobilność w najtrudniejszych warunkach. Tylna oś została wyposażona w pneumatyczne zawieszenie z automatyczną regulacją ciśnienia w miechach, aby można było dostosować wysokość nadwozia oraz stabilność w różnych warunkach, oraz bez względu na masę obciążenia skrzyni ładunkowej. Ponadto auto ma klasyczne resory piórowe, które pozwolą na mobilność auta nawet w przypadku uszkodzenia miechów pneumatycznych. Przednia oś z kolei dostała wzmocnione sprężyny marki Eibach. Minimalny prześwit pojazdu wynosi 190 mm pod osiami w obciążeniu, choć w przypadku aut wyposażonych w opony terenowe wartość ta może być większa. Auta mają także opcjonalny pakiet offroadowy, który zapewnia grube osłony pod elementami newralgicznymi takimi jak silnik i skrzynia biegów.

Wszystkie samochody zostały wyposażone w dodatkowe dwa gniazda zasilania 230V, dodatkowe gniazda zapalniczek oraz gniazda USB. Na pokładzie znajdują się także przetwornice 230V, dodatkowe lampy LED, oświetlenie uprzywilejowania oraz specjalne konsole dachowe pod radiostacje, dodatkowy schowek i oświetlenie. Ze względu na możliwość interwencji w trudnym terenie auta mają wyższe kąty natarcia, zejścia i rampowe. Zastosowano również wyciągarki, które w przypadku tak wyspecjalizowanych pojazdów, są niezbędne do sprawnego przeprowadzania akcji ratowniczych.

Samochody z zabudową kontenerową, bazujące na Rangerach, to lekkie pojazdy rozpoznawczo-operacyjne zapewniające mobilność w trudnych warunkach drogowych. Mają one oczywiście napęd na cztery koła (z możliwością dołączenia napędu z reduktorem), a pod maską pracuje turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, który przekazuje napęd na koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.