Fernando Alonso, mistrz Świata Formuły 1, otrzyma 30 milionów euro rocznie w zespole McLaren, czyli trzy razy więcej niż za sezon w teamie Renault - poinformował hiszpański dziennik sportowy "AS".

Te dochody ulokują Alonso na czele "listy płac" kierowców Formuły 1, przed nowym pilotem teamu Ferrari Finem Kimi Raikkonenem (18 mln euro), dodał "AS", nie precyzując skąd czerpie swe informacje.

W minionym roku Alonso startował w barwach McLaren-Mercedes, po dwóch sezonach spędzonych w zespole Renault. Według hiszpańskiego dziennika, we francuskiej "stajni" Alonso zarobił około 10 mln euro za cały ubiegły sezon, a w 2005 jego kontrakt opiewał "tylko" na 4 mln euro.

Teraz będzie jednym z najlepiej zarabiających sportowców świata. Dla porównania, siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1 Michael Schumacher, który zakończył karierę w 2006 roku, zarabiał w teamie Ferrari 36 mln euro rocznie, podaje "AS".

Tymczasem BMW Sauber F1 Team podsumował sezon 2006 w liczbach. Oto one:

43659 kilometrów testowych przejechano w ciągu roku;

41000 odwiedzających w weekend to rekord Pit Lane Parku, ustanowiony w Montrealu;

22281 kilometrów przejechały BMW Saubery w wyścigach;

2992 kilometrów pokonał Robert Kubica podczas piątkowych treningów;

1400 kilometrów zaliczył w piątki następca Roberta, Sebastian Vettel;

120 kg mięsa, 70 kg ryb, 60 kg makaronu i 1600 bułek przygotowywano średnio dla teamu i gości podczas weekendu Grand Prix;

100 warstw włókna węglowego użyto do wytworzenia monocoque'u F1.06;

100 nowych pracowników przyjęto w 2006 do zespołu;

55 metrów i 2 sekund potrzebuje F1.06, żeby zahamować z 200 km/godz. do zera;

40 kilometrów przewodów elektrycznych i sieciowych instalowano w boksie;

37 istotnych ewolucji aerodynamicznych przeszedł w ciągu roku F1.06;

37 plazmowych telewizorów ustawiano w centrum BMW Saubera na padoku;

36 godzin trwała budowa centrum;

19 razy kierowca BMW Saubera wchodził do top 10 podczas kwalifikacji;

15 razy kierowca BMW Saubera zdobywał punkty;

12 różnych tylnych skrzydeł użyto w wyścigach;

12 osób montowało centrum BMW Saubera na padoku;

9 sekund potrzebował Vettel, żeby otrzymać pierwszą karę w F1. W Turcji zapomniał włączyć ogranicznik prędkości, osiągnął w depo 64 km/godz. i zapłacił 1000 USD;

9 nadwozi F1.06 zbudowano od prezentacji do końca sezonu, sześciu użyto w wyścigach. Numer 01 służył wyłącznie do badań w tunelu aerodynamicznym, 06 i 07 jeździły tylko na testach;

8 różnych wersji przedniego skrzydła użyto podczas weekendów GP;

7 trucków transportowało centrum zespołu na padok;

6-8 silników zabierano średnio na Grand Prix;

6 mikrometrów grubości posiada arkusz włókna węglowego;

6 razy kierowcy BMW Saubera uzyskiwali najlepszy czas w piątkowych treningach (4 x Kubica, 2 x Vettel);

5 nowych pakietów aerodynamicznych wprowadzono podczas sezonu (Imola, Silverstone, Montreal, Budapeszt i Monza);

5 trucków przewoziło samochody i wyposażenie teamu na terenie Europy;

4 nadwozia (3 plus rezerwowe) były zawsze pod ręką - oraz 160 obręczy kół;

2,6 sekundy potrzebuje F1.06, by rozpędzić się od 0 do 100 km/godz. Po 5,5 s osiąga 200 km/godz.;

1,275 sekundy tracono średnio na najszybszym okrążeniu w wyścigu po zmianie silnika z 3-litrowego V10 na 2,4-litrowy V8.

Powyższe liczby zadziwić mogą nawet znawcę tematu...

Oficjalna biografia siedmiokrotnego mistrza świata Formuły 1 Michaela Schumachera, napisana przy współpracy z jego rzeczniczką prasową Sabine Kehm, jest bestsellerem wydawniczym w Niemczech. Na razie opowieść o życiu Schumachera, który zakończył karierę kierowcy F1, można przeczytać tylko w języku niemieckim, ale - jak zapewniła we wtorek Sabine Kehm - "trwają negocjacje na temat przekładów".

Michael Schumacher, który 3 stycznia, w środę, skończy 38 lat, 22 października uczestniczył w swym ostatnim wyścigu mistrzostw świata F 1, na torze Interlagos w Brazylii. W ciągu 16 sezonów F1 ustanowił niemal wszystkie rekordy w tej dyscyplinie sportów samochodowych; 7 tytułów Mistrza Świata (5 w Ferrari, 2 w Benettonie), 91 zwycięstw w wyścigach Grand Prix i 68 pole position.

Według pisma "F1 Racing", które przeprowadziło ankietę wśród fachowców, najszybszym kierowcą w historii Formuły 1 byłAyrton Senna(trzykrotny Mistrz Świata zginął tragicznie na torze Imola). Drugie miejsce przypadło siedmiokrotnemu mistrzowi świata Niemcowi Michaelowi Schumacherowi, a trzecie Jimiemu Clarkowi (Mistrz Świata z 1963 i 1965 roku, który zginął tragicznie). Fernando Alonso zajął ósme miejsce.

Źródła: Autoklub, PAP