Auto Świat Wiadomości Aktualności GDDKiA znosi ograniczenia na obwodnicy Warszawy. Reakcja kierowców zaskakuje

GDDKiA znosi ograniczenia na obwodnicy Warszawy. Reakcja kierowców zaskakuje

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Po tygodniu od zniesienia ograniczeń tonażowych na Południowej Obwodnicy Warszawy, GDDKiA pochwaliła się wynikami pierwszego badania natężenia ruchu. Nietrudno zgadnąć, że ruch ciężarówek wzrósł. Zaskakuje jednak skala przyrostu.

Droga S2. Południowa Obwodnica Warszawy
Krzysztof Nalewajko / GDDKiA
Droga S2. Południowa Obwodnica Warszawy

Od 1 sierpnia na dwa miesiące przestał obowiązywać godzinowy zakaz poruszania się pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton na Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Opacz i Lubelska. "Minął tydzień od zniesienia ograniczenia godzinowego w ruchu dla samochodów ciężarowych na S2 pomiędzy węzłami Opacz i Lubelska. Analiza ruchu nie wykazała znacznego wzrostu przemieszczania się samochodów o masie całkowitej powyżej 16 ton" - pokreśliła Małgorzata Tarnowska.

"W ostatnim tygodniu lipca przez tunel pod Ursynowem przejechało ok. 520 tys. pojazdów, w tym ponad 47 tys. było ciężarowych. W pierwszym tygodniu sierpnia br. przejechało prawie 530 tys. pojazdów, z czego ok. 52 tys. to samochody pow. 16 ton. Oznacza to, że ruch pojazdów ciężkich wzrósł o niespełna 10 procent" - wyjaśniła.

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jak wcześniej informowała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA do tej pory na Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłem Opacz i Lubelska obowiązywał zakaz poruszania się pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton w szczycie porannym od godz. 7 do 10 oraz popołudniowym od godz. 16 do 20. "Zaprojektowany układ drogowy od węzła Konotopa do węzła Lubelska, w przekroju dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z jezdniami zbiorczo–rozprowadzającymi na węźle Opacz, zapewnia planowany poziom warunków bezpieczeństwa ruchu. Stąd podjęcie decyzji o czasowym zniesieniu ograniczeń w ruchu dla pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton. Obserwacja, a następnie analiza ruchu będą stanowić materiał do dalszego rozwoju strategii zarządzania ruchem w Warszawskim Węźle Drogowym" - mówiła Tarnowska.

"Wprowadzone zmiany oznakowania polegają na zasłonięciu znaków B-5 z tabliczkami 16 t oraz tablic F-6, co oznacza czasowe zniesienie zakazu poruszania się pojazdów powyżej 16 t. Ponadto usunięto oznakowanie poziome i zasłonięte oznakowanie pionowe wyznaczające zatoki do kontroli pojazdów, które są zlokalizowane na węźle Warszawa Lotnisko i pomiędzy węzłami Lubelska a Patriotów" - przekazała.

"Dla zapewnienia bezpieczeństwa wystąpiliśmy do policji oraz inspekcji transportu drogowego o patrolowanie drogi, oraz prowadzanie kontroli i egzekwowanie wykroczeń w przypadku łamania przepisów prawa o ruchu drogowym" - dodała.(PAP)

Autor: Bartłomiej Figaj

bf/ mark/

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy:obwodnicaWarszawaPOWGDDKiA
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków