Nowy system przeznaczony do transportu rowerów pozwala przewieźć w pojemnym bagażniku popularnego kombi nawet dwa pełnowymiarowe rowery. Nowa opcja wyposażenia w Civicu to efekt prac inżynierów Hondy po pozytywnym przyjęciu modelu „Active Life Concept”, pokazanego w 2015 roku na salonie we Frankfurcie. Kilka miesięcy po zakończeniu targów Toshiaki Mikoshiba, ówczesny prezes Honda Motor Europe, zaproponował, aby zespoły badawczo-rozwojowe ds. akcesoriów podjęły się próby przekształcenia konceptu w rzeczywisty produkt.
Taka jest geneza powstania wewnętrznego uchwytu rowerowego, który pozwoli w bezpieczny sposób przetransportować rower ze zdemontowanym przednim kołem wewnątrz samochodu. W porównaniu z obecnie dostępnymi uchwytami czy bagażnikami rowerowymi, nowy sposób przewozu zapewnia ochronę rowerów przez wpływem warunków atmosferycznych, a także nie zwiększa zużycia paliwa.
Honda Civic Tourer imponuje możliwościami transportowymi (bagażnik ma standardowo 624 litry) i możliwościami konfiguracji przestrzeni ładunkowej (system Magic Seats z podnoszonymi siedziskami).
W zagłębieniu bagażnika montowana jest aluminiowa szyna, do której dołącza się przesuwane zaczepy zawierające uchwyt na przedni widelec rowerowy. Tylne koła roweru opierają się na złożonych oparciach tylnych siedzeń auta, natomiast długie ramy umieszczone po obu stronach szyny posiadają wejście do zabezpieczenia piasty przedniego koła. Ramę roweru zabezpiecza się z kolei specjalnym pasem z wykorzystaniem uchwytów standardowo montowanych w przestrzeni ładunkowej Civica Tourera.
System pozwala na przewożenie pasażerów i rowerów w różnej konfiguracji. Z przodu może na przykład siedzieć kierowca i pasażer, podczas gdy z tyłu transportowane są dwa pełnowymiarowe rowery; można też złożyć tylko mniejszą część tylnego oparcia i przewieźć jeden rower, udostępniając w ten sposób miejsce dla dodatkowego pasażera i bagażu.
Wewnętrzny uchwyt rowerowy dla Hondy Civic Tourer będzie dostępny u wybranych dilerów marki od października br.