Logo

Legendarna Honda odchodzi z Europy przez limity emisji. Jest wersja pożegnalna

  • Honda Civic Type R kończy swoją obecność na rynku europejskim z powodu bardzo surowych przepisów dotyczących emisji spalin
  • Ostatnia edycja Ultimate Edition wyróżnia się kultowym stylem, wykorzystaniem włókna węglowego i limitowanymi detalami
  • Model zachowuje turbodoładowany silnik o mocy 324 KM i napęd na przednie koła, z osiągami przyspieszenia do 100 km na godz. w 5,4 s
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Civic Type R Ultimate Edition to ostatnia wersja tego usportowionego samochodu w Europie. Auto dostępne będzie wyłącznie w kultowym kolorze Championship White, podkreślonym czerwonymi akcentami na masce i bokach. Dach? Tylko w czerni. Wersja ta wyróżnia się również tylnym skrzydłem wykonanym z włókna węglowego, co dodaje jej sportowego charakteru. Włókno węglowe znajdziemy także we wnętrzu – na listwach progowych i konsoli środkowej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Dlaczego Honda Civic Type R kończy swoją obecność w Europie?
Jakie cechy ma edycja Ultimate Edition?
Ile egzemplarzy Honda Civic Type R Ultimate Edition zostało wyprodukowanych?
Kiedy produkcja wersji Type R dla Europy się zakończy?

W środku nie zabrakło czerwonych dywaników podłogowych z metalową plakietką Type R, a wisienką na torcie są projektory w drzwiach, które wyświetlają logo Type R w czerwono-białych barwach. Honda zadbała również o miły akcent dla nabywców – każdy egzemplarz Ultimate Edition będzie dostarczany z pudełkiem upominkowym zawierającym brelok z włókna węglowego, numerowany emblemat oraz pokrowiec na samochód. Honda wyprodukowała 40 takich aut na całą Europę.

Honda Civic Type R żegna się z Europą. Limity zabijają kolejną legendę

Pod względem technicznym Ultimate Edition nie różni się od standardowego Civica Type R. Nadal napędza go turbodoładowany silnik o pojemności 2 l, generujący 324 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Sprint od 0 do 100 km na godz. zajmuje zaledwie 5,4 s.

Za decyzją o zakończeniu sprzedaży Type R w Europie stoją zaostrzone przepisy dotyczące emisji spalin. Hannah Swift, odpowiedzialna za europejską strategię i produkt Hondy, przyznała, że "branża się zmienia, a nasza gama modeli musi ewoluować wraz z nią zgodnie z europejskimi przepisami". Civic Type R stał się kolejną ofiarą rosnących wymagań środowiskowych.

Choć Honda nie ujawniła jeszcze szczegółowych cen Ultimate Edition, już teraz wiadomo, że Civic Type R jest jednym z droższych hot hatchy na rynku. W Polsce za nowego Civica Type R trzeba zapłacić przynajmniej 242 tys. zł, a w opcji są jeszcze dodatkowo płatne pakiety.

Honda Civic Type R Ultimate Edition
Honda Civic Type R Ultimate EditionHonda

Honda szykuje sportową hybrydę. Zapełni lukę?

Choć Civic Type R znika z europejskiego rynku, Honda nie zamierza rezygnować z emocji za kierownicą. W pierwszej połowie 2026 r. do oferty ma dołączyć odrodzona Honda Prelude – sportowe coupe 2+2 z hybrydowym układem napędowym i symulowaną zmianą biegów. Choć trudno będzie dorównać zaangażowaniu i charakterowi Type R, Prelude ma szansę wypełnić lukę w gamie japońskiego producenta.

Honda Civic Type R Ultimate Edition to godne pożegnanie z legendą. Limitowana wersja łączy w sobie kultowe elementy stylistyczne i sportowe osiągi, które od lat definiowały ten model. Choć europejscy fani muszą się z nim rozstać, Honda zapowiada, że emocje na drodze nie znikną na dobre. Czy Prelude stanie się godnym następcą? Czas pokaże.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu