Jest nią Honda HR-V – model łączący w sobie cechy samochodów różnego typu. Wyżej zawieszone nadwozie, jak w SUV-ie, umożliwia beztroskie pokonywanie krawężników, lepszą widoczność dla kierowcy oraz wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie wszystkim podróżującym.
Z kolei dynamicznie zaprojektowane nadwozie z licznymi przetłoczeniami i klamkami tylnych drzwi ukrytymi w słupkach nadaje autu zadziorności modelu coupe, co zapewne przypadnie do gustu młodszym użytkownikom. Tego wszystkiego nie zapewniłby standardowy hatchback.
Honda HR-V – wszechstronna jak minivan
Crossover Hondy, tak jak modele Jazz i Civic poprzedniej generacji, ma bardzo pomysłową budowę. Płaski zbiornik paliwa znajduje się w centralnej części samochodu, pod przednimi fotelami. To nietypowe rozwiązanie sprawiło, że tylna część kabiny zyskała na przestronności i funkcjonalności.
Konstruktorzy stworzyli pomysłowy i przydatny system konfiguracji tylnych siedzeń, nazwany Magic Seats. Po złożeniu oparć tylnej kanapy otrzymujemy płaską powierzchnię o długości 1845 mm. Pomyślano też o osobach chcących pionowo przewieźć wyższe przedmioty. Umożliwia to uniesienie siedzisk tylnych foteli i ich zablokowanie w pozycji pionowej – wtedy do wykorzystania jest przestrzeń o wysokości 1240 mm (od poziomu podłogi do podsufitki).
Pozytywnie zaskakuje również sam bagażnik o regularnych kształtach. Jego standardowa pojemność wynosi 470 litrów. Pod jego podłogą znajduje się pojemny schowek. Po złożeniu oparć tylnych foteli przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1533 litrów. Możliwości transportowe tego samochodu są naprawdę duże.
Honda HR-V – wygodne warunki podróżowania
Deska rozdzielcza zwrócona w stronę kierowcy wskazuje, że projektanci myśleli również o prowadzącym samochód. Bez problemu przyjmie on wygodną pozycję, korzystając z dwuosiowej regulacji kolumny kierowniczej i regulacji wysokości fotela. W centralnej konsoli wygospodarowano miejsce na duży schowek, w którym zmieszczą się duże butelki. Stabilne umocowanie mniejszych kubków zapewnia specjalny system podwójnego dna schowka i wysuwanych uchwytów.
Na plus należy zapisać także wysokiej jakości wykończenie wnętrza. W tym segmencie nie znajdziesz innego samochodu (nie licząc marek premium), którego elementy kokpitu są obszyte skórą, a boczki drzwi – przyjemną w dotyku tkaniną. Elegancji wnętrzu dodają ponadto panele lakierowane czernią na wysoki połysk. Czarną kabinę skutecznie rozjaśnia otwierany szklany dach.
Duży dotykowy ekran systemu multimedialnego Honda Connect wyświetla informacje stacji radiowych, mapę nawigacji lub obraz z kamery cofania. Dziś nikt nie może obejść się bez smartfona. W HR-V zewnętrzne urządzenia multimedialne można połączyć na wiele sposobów: poprzez złącze USB, Bluetooth czy HDMI.
Honda HR-V – przyjemna w prowadzeniu
Honda HR-V może być napędzana jednym z dwóch silników: benzynowym 1.5 i-VTEC lub wysokoprężnym 1.6 i-DTEC. Pod maskę testowanego egzemplarza trafił pierwszy motor i zrobił na nas bardzo dobre wrażenie.. Mógłby być jedynie nieco cichszy przy wyższych prędkościach, ale to wolnossący silnik, który oferuje najlepsze osiągi pracując na wyższych obrotach. Z tego przecież słynie Honda.
130 KM i 155 Nm w zupełności wystarczą do sprawnej jazdy i komfortowo zestrojonego zawieszenia samochodu, które skutecznie tłumi nierówności nawierzchni. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 10,7 sekundy. Ręczna skrzynia biegów ma krótki lewarek i jednocześnie krótkie skoki, więc zmiana przełożeń jest szybka, precyzyjna i daje sporo frajdy.
Zużycie paliwa jest w pełni akceptowalne. Średnio podczas testu wynosiło 8-8,5 l/100 km. Podkreślamy jednak, że spora część trasy obejmowała drogę szybkiego ruchu i zakorkowane ulice Warszawy. W bardziej sprzyjających warunkach z wykorzystaniem ekonomicznej funkcji Econ spalanie zapewne byłoby jeszcze niższe.
Honda HR-V – modna i praktyczna
Crossover Hondy przekonuje do siebie przede wszystkim swoją wszechstronnością. Pomysłowe rozwiązania we wnętrzu rzeczywiście okazują się przydatne. HR-V to atrakcyjny crossover zarówno dla singla, jak i młodej rodziny.
Cennik modelu otwiera kwota 81 590 zł. W tej cenie otrzymujemy już automatyczną klimatyzację i szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa, łącznie z systemem aktywnego hamowania w ruchu miejskim. Honda HR-V, tak jak nowy Civic, jest już dostępna w promocyjnej ofercie finansowania. Więcej o planie finansowym dowiesz się tutaj.
Materiał powstał we współpracy z marką Honda.