Stara S2000 jest już autem kultowym – wprowadzona została na rynek w 1999 roku, na 50-lcecie firmy Honda. Dwuosobowy roadster od razu zdobył serca kierowców – gównie za sprawą 2-litrowego silnika wolnossącego (czyli bez turbo) o mocy 240 KM.
120 KM z litra pojemności w silniku bez doładowania to było wydarzenie i sensacja techniczna. Honda S2000 miała manualną skrzynię 6-biegową, osiągała prędkość 240 km/h, a do „setki" potrzebowała zaledwie 6 sekund. Ciekawostka – silnik „kręcił się" do 9200 obe/min. Auto miało idealny rozkład mas 50:50, prowadziło się dobrze, było niezawodne i... najczęściej kradzione (w USA).
Honda S2000 powstawała przez 10 lat, w tym czasie wyprodukowano 112 636 egz. Roadstera Hondy pokonała ekologia – silnik bez turbo okazał się z czasem zbyt paliwożerny (średnie spalanie – ok. 10 l/100 km), a jego spaliny zbyt toksyczne.
Honda S2000 przeszła kilka drobnych face liftingów – zmieniono w niej m.in. koła z 16- na 17-calowe, wnętrze i delikatnie przód. W 2009 r. zaprzestano produkcji.
Honda S2000 zagrała w kilku filmach, m.in. w „Szybcy i wściekli", „Za szybcy, za wściekli", jest obecna także w wielu grach komputerowych.
Plotki o produkcji następcy modelu, o tej samej nazwie pojawiały się praktycznie od momentu zaprzestana wytwarzania S2000 w 2009 r. Ostatnio nasiliły się w związku z przypadającą w 2018 r. 70. rocznicą powstania Hondy. Poza plotkami nie pojawiają się żadne rysunki czy szpiegowskie zdjęcia nowej S2000. Na pewno wznowienie produkcji tego modelu ucieszyłoby wielu fanów Hondy.
Mało prawdopodobne, aby udało się zastosować silnik wolnossący bez doładowania – nie spełni wtedy surowych norm emisji i wielkości spalania. Może konstruktorzy zdecydują się na silnik z nowego Civica Type R – to nowoczesna i mocna jednostka 2.0 VTEC turbo o mocy 310 KM, spełniające wszystkie normy i wymagania ekologiczne.
Co do kształtu karoserii najlepszy były roadster z miękkim dachem, ewentualnie w opcji z aluminiowym hardtopem (jak w S2000 pierwszej generacji).
Czy nadzieje na nową Hondę S2000 się spełnią? Przekonamy się o tym najpóźniej jesienią 2018 r. podczas salonu samochodowego w Paryżu (wrzesień) lub w listopadzie tego samego roku podczas salonu w Los Angeles.
W galerii kilkanaście zdjęć HOndy S2000 produkowanej w latach 1999-2009.