Ostatnia nowo wyprodukowana Honda – Civic X generacji w wersji hatchback - opuści bramy zakładu 30 lipca br. Potem rozpocznie się likwidacja fabryki w Swindon. Przekazanie terenu powinno odbyć się wiosną 2022 r. Po uzyskaniu niezbędnych zgód Panattoni zapowiada szybką przebudowę obiektu.
Umowa sprzedaży, ani termin wycofania się Hondy z Wielkiej Brytanii nie są zaskoczeniem. Japończycy zapowiedzieli zmiany w swojej globalnej sieci produkcyjnej już w 2019 r.
Honda of the UK Manufacturing powstała w 1985 r. Produkcję silników rozpoczęto w 1989, a samochodów – w 1992 r. W Swindon powstawały modele: Accord (1992-2002), Jazz (2009-2014), CR-V (200-2018) i Civic (od 1994). W sumie brytyjskie zakłady wyprodukowały ok. 4 mln samochodów (3 507 862 do końca 2018 r., ostatnio 150 tys. rocznie), które były eksportowane do 70 krajów świata (najwięcej do Ameryki Północnej i Europy).
Nowa, jedenasta generacja Hondy Civic, tak jak SUV CR-V, będzie produkowana w Ameryce Północnej.