Nowy Hyundai i20 robi coraz większa furorę. W Europie model ten okazał się najlepszy w teście porównawczym tygodnika Auto Bild, a jego niekwestionowane walory oceniono wyżej od takich modeli jak: Skoda Fabia, Renault Clio, Opel Corsa, Mazda 2 i Volkswagen Polo.
Różne wersje tego modelu produkowane są w kilku miejscach na świecie. Najnowsza z nich z pakietem terenowym będzie miała premierę w Indiach, gdzie też będzie powstawała z przeznaczeniem na cały świat.
Hyundai i20 Active ma długość 3995 mm, szerokość 1760 mm i wysokość 1555 mm (z relingiem), przy rozstawie osi 2570 mm. Bagażnik ma pojemność 285 l. Auto otrzymało 16-calowe obręcze kół z metali lekkich, niklowane klamki, diodowe światła do jazdy dziennej. Wnętrze otrzymało bardziej sportowy wystrój, wielofunkcyjną kierownicę i automatyczną klimatyzację. W standardzie na rynek indyjski montowane są jedynie dwie poduszki powietrzne, ale wersja eksportowa będzie odpowiadała specyfikacji kraju przeznaczenia.
Podstawowa jednostka napędowa ma pojemność skokową 1.2 l i moc 83 KM oraz maksymalny moment obrotowy 114 Nm. Współpracuje on z pięciostopniową przekładnią manualną. W ofercie jest jeszcze turbodiesel 1.4 CRDi o mocy 90 KM i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm.
Premiera Hyundaia i20 Active zaplanowana została na 17 marca 2015 r. W pierwszym okresie model ten będzie sprzedawany w Indiach, ale producent przewiduje jego eksport. Z całą pewnością nie będzie on w Europie konkurował z ix20 i wersją Cross.