• Hyundai Tucson jako hybryda typu plug-in pojawi się w sprzedaży wiosną 2021 roku
  • Samochód będzie miał silnik benzynowy 1.6 T-GDi Smartstream oraz elektryczny o mocy 91 KM, natomiast układ hybrydowy będzie generował 265 KM
  • W aucie zastosowano akumulatory o pojemności 13,8 kWh, a zmagazynowany w nich prąd wystarczy, żeby w trybie czysto elektrycznym pokonać dystans 50 km

Hyundai Tucson to bardzo ważny model w gamie koreańskiej marki. Dość powiedzieć, że to najlepiej sprzedający się SUV koncernu z Azji. W momencie, gdy do sprzedaży trafi hybryda typu plug-in, pojazd stanie się modelem o najszerszej gamie zelektryfikowanych napędów w swojej klasie.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid wyposażony został w układ napędowy, na który składają się silnik 1.6 T-GDi Smartstream oraz elektryczna jednostka generująca 91 KM i 304 Nm. Z kolei łączna moc systemu wynosi 265 KM, a jej maksymalny moment obrotowy to 350 Nm. Moment obrotowy przekazywany jest na koła za pomocą 6-stopniowej, automatycznej skrzyni.

Magazynowanie prądu odbywa się w akumulatorze litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh. To wystarczy, żeby w trybie czysto elektrycznym pokonać maksymalnie dystans 50 km (wg WLTP). Samochód ma pokładową ładowarkę o mocy 7,2 kW, a poziom energii można uzupełniać zarówno na publicznych stacjach ładowania, jak i za pomocą domowego gniazdka.

Producent rozmieścił akumulatory w taki sposób żeby nie ograniczały ilości miejsca dla pasażerów oraz na bagaż. W efekcie auto zapewnia dużo przestrzeni na nogi oraz nad głowami w obu rzędach siedzeń. Z kolei część ładunkowa ma pojemność 558-1737 l.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid standardowo wyposażony jest w napęd na wszystkie koła HTRAC oraz selektor trybu terenowego. HTRAC rozdziela moc napędową na przednie i tylne koła w zależności od warunków drogowych i stanu nawierzchni. Z kolei selektor trybu terenowego dopasowuje moc, moment obrotowy i siłę hamowania w zależności od warunków drogowych.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid – napęd 4x4

Opcjonalnie występuje elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS), które wykorzystuje technikę adaptacyjnego tłumienia, aby zapewnić odpowiednie właściwości jezdne w zależności od sytuacji i preferencji kierowcy. ECS kontroluje amortyzatory, aby zmaksymalizować komfort jazdy i osiągi. Kierowcy mogą również dostosować charakterystykę działania ECS i układu kierowniczego, wybierając tryb Eco lub Sport.

Na pokładzie Tucsona niezależnie od wybranej wersji silnikowej znajduje się szereg asystentów, którzy wspomagają prowadzącego podczas jazdy, a podróżowanie czynią komfortowym i bezpiecznym. Wyjątek stanowi asystent zapobiegania kolizjom podczas parkowania (PCA-R), który dostępny będzie wyłącznie w wersji Plug-in Hybrid. Pomaga on zapobiegać kolizjom z przeszkodami z tyłu podczas cofania przy niskich prędkościach. W razie potrzeby system emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia, a nawet aktywuje hamulce.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid trafi do sprzedaży w Polsce wiosną 2021 roku.