Moc ich silników to od 1500 do 2000 koni mechanicznych, a maksymalna osiągana prędkość wynosi 160 kilometrów na godzinę. Półciężarówki napędzane są metanolem, którego spalają prawie 10 litrów w trakcie jednego wyścigu (czyli ok. 160 litrów w czasie całych zawodów!). Monstery potrafią wybić się na wysokość ponad 8 metrów, a długość ich skoku może dojść nawet do około 40 metrów. To więcej niż czternaście ustawionych w szeregu samochodów! Wszystko to dzięki specjalnej konstrukcji zawieszenia oraz zastosowaniu azotowych amortyzatorów

Każdy z Monster Trucków jest projektowany i budowany indywidualnie, nie ma dwóch takich samych pojazdów. Koszt wykonania samochodu wynosi około 250 tys. dolarów.

Specjalnie skonstruowane, super-doładowane i zasilane metanolem silniki Monster Trucków spalają około 10 litrów metanolu podczas jednego przejazdu (około 80 metrów). Pojemność silników nie powinna przekraczać 9,4 litra, a ich moc to około 1500 koni mechanicznych. Koszt takiego silnika to około 40 tys. dolarów.

Każda opona Monster Trucków jest robiona na zamówienie. Przepisowa wysokość opon to 168 cm, zaś szerokość - 109 cm. Przeciętny zespół zużywa w ciągu roku osiem opon. Jedna opona kosztuje średnio 1,8 tys. dolarów.

Wykonana z włókna szklanego karoseria jest specjalnie zaprojektowana, aby nadać półciężarówce określony charakter lub formę. W przypadku niestandardowych kształtów najpierw ręcznie wykonywane są modele ze styropianu lub drewna, które potem wykorzystuje się do stworzenia karoserii z włókna szklanego. Niektóre konstrukcje tworzone są komputerowo. Koszt wykonania takiej konstrukcji to kwota rzędu 20 tys. dolarów za nadwozie i około 7 tys. za malowanie.

Każdy pojazd posiada specjalnie zaprojektowane i długie na 76 cm amortyzatory wypełnione azotem, aby kierowcy mogli wytrzymać mordercze upadki i zderzenia podczas występów. Na każdym kole zainstalowane są dwa takie amortyzatory, które kosztują około 2 tys. dolarów każdy.

Do tego dochodzą bieżące naprawy, konserwacja, paliwo oraz utrzymanie, koszty transportu oraz zespół (kierowcy, mechanicy) co zazwyczaj zamyka się w kwocie 120 tys. dolarów rocznie. Każdy z samochodów posiada osobny zespół mechaników oraz specjalistyczny pojazd do transportu, który jest jednocześnie warsztatem podczas napraw.

Prawie wszystkie monstery są objęte programem sponsoringowym promującym jakiś produkt lub firmę. Wśród takich sponsorów są między innymi Ford Motor Company i Warner Brothers.