• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Aktualności
  • Auto Świat - Archiwum
  • Motocykle
  • Multimedia
  • Premiery
  • Targi Samochodowe
  • Turystyka
  • ...
Auto Świat Wiadomości Aktualności Ile ważą te pojazdy? Umiesz wskazać prawidłową odpowiedź? QUIZ

Ile ważą te pojazdy? Umiesz wskazać prawidłową odpowiedź? | QUIZ

Jarosław Horodecki
24 kwi, 08:58
Auto Świat
Ile ważą samochody? A inne pojazdy? Prezentujemy kilka różnych modeli, i to nie tylko aut. Niektóre odpowiedzi mogą być dla was zaskakujące! Warto jednak spróbować.
Mercedes G 4x4
Mercedes G 4x4
WRÓĆ
NA ONET

Volkswagen Golf VII waży?

mniej niż 1100 kg
około 1500 kg
około 1250 kg
Około 1250 kg Następne pytanie
Oczywiście trudno podać dokładną masę aktualnej generacji Golfa, bo auto występuje zarówno w wersji z litrowym silnikiem na benzynę, jak i z cieższym 2-litroiwym dieslem. Generalnie masy kompaktowego Volkswagena wahają się od 1150 do 1350 kg. Wyjątkiem są hybryda i e-Golf ważące ponad 1500 kg

Auto kompaktowe z lat 70., czyli Volkswagen Golf I.

od 600 do 700 kg
od 700 do1000 kg
nie mniej niż 1200 kg
ponad 1000 kg
od 700 do1000 kg Następne pytanie
Golf I nie był lekki jak piórko, ale w porównaniu z dzisiejszymi samochodami tego segmentu ważył niewiele, szczególnie w podstawowych wersjach. Inna rzecz, że był mniej-więcej wielkości dzisiejszego Polo, a o bezpieczeństwie nawet nie ma co wspominać.

Hardkorowa terenówka, czyli Mercedes G 500 4x4^2.

2000-2100 kg
ponad 3500 kg
2900-3100 kg
2600-2800 kg
2900-3100 kg Następne pytanie
Niebanalny wóz 4x4, którym - w odróżnieniu od klasy G z napędem 6x6 - można jeździć nie posiadając prawa jazdy na samochody ciężarowe. Co ciekawe, to potężne monstrum o kanciastym nadwoziu potrafi rozpędzić się do setki w 7,4 s i jechać 210 km/h!

Spory autobus, czyli Setra S 418 LE.

około 10 ton
prawie 20 ton
około 15 ton
około 15 ton Następne pytanie
Akurat ten model szczyci się dość lekką konstrukcją w porównaniu ze starszymi autobusami, ale podobnie jak w świecie aut osobowych, tak i producenci autobusów coraz częściej wykorzystują w ich konstrukcjach aluminium oraz wysokowytrzymałą stal. Masy własne autobusów maleją więc przy zachowaniu wymiarów. Większość nowych modeli będzie więc waży - jak prezentowana Setra - około 13-16 ton. Zależnie od wersji i wyposażenia.

Ciągnik siodłowy bez naczepy, czyli na przykład MAN TGX.

nieco ponad 6 ton
około 5 ton
ponad 10 ton
nieco ponad 6 ton Następne pytanie
Nowoczesne ciągniki siodłowe nie są bardzo ciężkie, a często mają silnik o mocach rzędu 400-500 KM. Bez załadowanej naczepy takie pojazdy są więc bardzo szybkie - 140 km/h osiągnęłyby bez trudu, gdyby nie przepisy i elektroniczne ograniczniki prędkości.

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych amerykańskich limuzyn, czyli Lincoln Town Car z 2000 roku.

2400-2500 kg
około 2000 kg
ponad 2500 kg
około 2000 kg Następne pytanie
Lincoln Town Car kojarzy się nam z wielkimi, wydłużonymi limuzynami, które rzeczywiście sporo ważą. Tymczasem w podstawowej wersji pojazd ten wcale nie jest taki znowu ciężki. Waży od nieco ponad 1800 kg do około 2100 kg. Zależnie od wariantu.

Jeden z najpopularniejszych w Polsce samochodów dostawczych, czyli Fiat Ducato Furgon.

od 1600 do 1800 kg
od 1800 do 2200 kg
od 2200 do 2500 kg
powyżej 2500 kg
od 1800 do 2200 kg Następne pytanie
Pojazdy dostawcze występują w tak ogromnej liczbie przeróznych wariantów, że podanie dokładnej masy całkowitej wymaga precyzyjnego określenia rozmiarów auta, jego zabudowy i wyposażenia. Przykładowo, najmniejsze Ducato o nadwoziu furgon wazy niewiele ponad 1800 kg, ale wersja wydłużona i podwyższona - około 2200 kg.

Jedna z największych górniczych wywrotek na świecie, czyli Caterpillar 797F.

około 100 ton
około 250 ton
około 400 ton
ponad 500 ton
około 250 ton Następne pytanie
To imponująca maszyna - największa w gronie wywrotek pracujących w kopalniach odkrywkowych. Podwozie i skrzynia ładunkowa ważą nieco ponad 250 ton, a załadować można 363 tony kruszywa! Po pełny załadowaniu da się rozpędzić do 67,6 km/h. Silnik ma 20 cylindrów i moc prawie 3800 KM.

Drugi największy samolot na świecie po Airbusie A-380, czyli Boeing 747-8.

150 ton
180 ton
220 ton
50 ton
220 ton Następne pytanie
Boeing 747-8 to ogromny samolot, w którego kabinie może się zmieścić nawet 605 pasażerów, choć w standardowej konfiguracji to około 410 osób. Maksymalna masa startowa 747-8 to aż 447 ton, z czego paliwo może ważyć prawie 200 ton. Prędkość przelotowa ogromnego Boeinga to 914 km/h.

Luksusowa limuzyna z potężnym silnikiem V12, czyli BMW M760iL xDrive.

niemal 2300 kg
prawie 2000 kg
ponad 2500 kg
mniej niż 1800 kg
niemal 2300 kg Następne pytanie
Wielka limuzyna, która ma 523 cm długości. Sporo kilogramów waży też 12-cylindrowy silnik, a swoje kilogramy dokłada też układ przeniesienia napędu na cztery koła. Kolejna sprawa to bardzo bogate wyposażenie: luksusowe fotele, kanapa, elektryczne sterowanie wszystkim, co tylko możliwe. W konsekwencji luksusowa limuzyna waży więcej niż... dostawczy Fiat Ducato.
Twój wynik:
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik:
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Google News
Źródło:
Auto Świat
Jarosław Horodecki
Jarosław Horodecki
Autor poleca:
  • Czy rozpoznasz model po kokpicie? To tylko rozgrzewka | QUIZ
  • Rozpoznasz markę i model z profilu? To może być trudne! | QUIZ
Tematy: Samochody, Aktualności, Quizy, ZwD - Czas wolny

Polecane z kategorii

Green NCAP oceniła nowe auta pod kątem ekologii. Nie zabrakło niespodzianki Green NCAP oceniła nowe auta pod kątem ekologii. Nie zabrakło niespodzianki Egzamin na prawo jazdy może się nie odbyć. Trwa protest Egzamin na prawo jazdy może się nie odbyć. Trwa protest ITD zatrzymała tzw. pociąg drogowy. Kierowca nie mógł dalej jechać ITD zatrzymała tzw. pociąg drogowy. Kierowca nie mógł dalej jechać Wysłał odręczny list na komisariat. Policja się nie spodziewała Wysłał odręczny list na komisariat. Policja się nie spodziewała Pogoda ich zaskoczyła. Kilkanaście Ferrari bez dachu zalane przez deszcz! Pogoda ich zaskoczyła. Kilkanaście Ferrari bez dachu zalane przez deszcz! Doskonała wiadomość dla miłośników Forda Bronco — auto wreszcie trafi do Europy Doskonała wiadomość dla miłośników Forda Bronco — auto wreszcie trafi do Europy Kierowcy częściej kwestionują wysokie mandaty od policji Kierowcy częściej kwestionują wysokie mandaty od policji Tesla zamyka swoją niemiecką gigafabrykę. Elon Musk został do tego zmuszony Tesla zamyka swoją niemiecką gigafabrykę. Elon Musk został do tego zmuszony Niemal połowa Polaków uważa, że ich auta nie stanowią zagrożenia dla środowiska Niemal połowa Polaków uważa, że ich auta nie stanowią zagrożenia dla środowiska

Materiały Premium

  • Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!

    Coraz częściej pojawiają się doniesienia o pożarach aut elektrycznych. Nic w tym dziwnego, bo takich aut po prostu przybywa. To nie znaczy, że elektryki palą się częściej od aut z napędem spalinowym. Problemem jest to, że zwykłe sposoby gaszenia w ich przypadku się nie sprawdzają.

  • Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

    Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

  • Volkswagen ID.Aero – elektryczny Passat

    Model studyjny Volkswagena ID.Aero zapowiada elektryczny wariant Passata. Jego zalety to: aerodynamika, przestronność i zasięg. Ważne: będzie także kombi!

  • Renault Arkana 1.3 TCe 160 R.S. Line – intrygujący design i mikrowsparcie prądu

    Renault Arkana ze 158-konnym silnikiem 1.3 TCe w zgrabny sposób łączy nie tylko modny styl i funkcjonalność SUV-a, lecz także satysfakcjonujące osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdziliśmy je w krótkim teście

  • Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

    Mercedes EQB 350 4Matic to topowa wersja tego elektrycznego modelu. W szczegółowym teście sprawdziliśmy jego osiągi i realne zużycie prądu oraz zasięg. Czy są one tak optymistyczne, jak obiecuje producent? Czy niemiecki SUV nadaje się na rodzinne, wakacyjne podróże?

  • Piętnaście sposobów na upał w samochodzie bez klimatyzacji

    Kiedy temperatura przekracza 30 stopni, w nasłonecznione dni, w rozgrzanym aucie może być nawet 50 stopni ciepła. Jak przetrwać taki upał w samochodzie bez klimatyzacji?

  • Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

    Choć RAV4 II najlepsze lata ma już za sobą, nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze. Owszem, nie kosztują 10 tys. zł, tylko dwa razy więcej, ale jedynie takimi warto się interesować, szczególnie jeśli pod maską pracuje jednostka benzynowa.

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech