Po ukończeniu produkcji Q45 model M znalazł się na górnej półce oferty japońskiego producenta. Jego trzecia generacja po raz pierwszy pojawi się jednocześnie na wszystkich rynkach, w których marka Infiniti jest obecna. Także wkrótce to auto będzie dostępne w Polsce.
Pojazd z napędem tylnych kół o długości całkowitej 4945 mm ma być konkurentem BMW5 i Mercedesa E-Klasa.
Opływowa linia nadwozia i podstawowe kształty przejęto z mniejszego modelu G37 z designem konceptu Essence. Rozstaw osi 2900 mm przybliża ten model do kategorii wyższej niż to jest w rzeczywistości. Boczne drzwi, pokrywa silnika i bagażnika, zostały wykonane z aluminium.
Podstawowa jednostka napędową jest silnik 3,7 V6 o mocy 235 kW i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm, który współpracuje z siedmiostopniowym automatem. W tej konfiguracji auto trafi do sprzedaży w USA już wiosną, a w Europie dostępne będzie od września 2010 roku.
Na rynek europejski przewidziano także wersje z silnikiem wysokoprężnym, który będzie pierwszym w 20 letniej historii producenta. Od 2011 roku ofertę uzupełni wersja hybrydowa.
Wyposażenie nowego modelu obejmuje m.in. aktywne sterowanie wszystkich kół 4WAS, adaptacyjny tempomat czy system monitoringu ułatwiający manewr cofania i parkowania. Jest tam też system audio Bose z 16 głośnikami, klimatyzacja Forest Air i system multimedialny z dotykowym wyświetlaczem Conectiviti+.