Auto Świat Wiadomości Aktualności Infiniti Prototype 9 na Concours d'Elegence 2017 w Pebble Beach

Infiniti Prototype 9 na Concours d'Elegence 2017 w Pebble Beach

Inspiracją dla Prototype 9 były początki japońskiego sportu motorowego. Skonstruowany na zamówienie model Prince R380, który również zostanie pokazany podczas Monterey Car Week w The Quail Motorsports Gathering, ustanowił kilka rekordów prędkości w roku 1965, a w 1966 odniósł zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Grand Prix Japonii na Fuji Speedway.

Infiniti Prototype 9
Zobacz galerię (9)
Materiały prasowe
Infiniti Prototype 9

Na Concours d’Elegance 2017 w Pebble Beach Nissan Motor Corporation oraz producent samochodów premium Infiniti zaprezentowali smukły prototyp napędzanego elektrycznie roadstera w stylu retro, z odkrytymi kołami.

„Prototype 9 to hołd wobec pasji Infiniti dla designu i ducha innowacyjności poprzedników w Nissan Motor Corporation, na fundamentach osiągnięć których możemy się dziś tak stabilnie opierać. Wszystko zaczęło się od dyskusji – a gdyby Infiniti w latach czterdziestych stworzyło samochód wyścigowy? Wyobraźmy sobie wyczynowy bolid Infiniti z odkrytymi kołami na jednym ze słynnych torów wyścigowych tamtej ery, jak choćby na japońskim Tamagawa Speedway... Jak by ta wyścigówka wyglądała? Szkice designerów były tak oszałamiające, a sama idea tak pociągająca, że po prostu musieliśmy stworzyć ten prototyp. A kiedy pracownicy innych działów INFINITI dowiedzieli się o tym projekcie, ochoczo pospieszyli z ofertą poświęcenia swojego czasu na zbudowanie jeżdżącego prototypu.” -Alfonso Albaisa, wiceprezes Infiniti ds.designu

Prototype 9 można uznać za symbol kreatywności INFINITI, kreatywności jednocześnie designerskiej i technologicznej. Od surowych szkiców aż po dynamiczny samochód pokazany w Pebble Beach, Prototype 9 tworzony był jako wykonywane po godzinach pracy, w wolnym czasie, przedsięwzięcie pełnego pasji i zapału zespołu, który spontanicznie stworzyli pracownicy pochodzący ze wszystkich działów Nissan Motor Corporation.

Do napędu samochodu służą prototypowe silnik elektryczny oraz akumulator – dzieła Wydziału Zaawansowanych Napędów w Nissan Motor Corporation. Te przyszłościowe, awangardowe, ultranowoczesne technologie zestawione są z tradycyjnymi materiałami i technikami zastosowanymi do wykonania prototypu, w tym panelami ręcznie wykuwanymi przez zespół Takumi – mistrzami rzemiosła artystycznego.

„To, co rozpoczęło się jako zajęcie hobbystyczne, po godzinach, zaowocowało w pełni dopracowanym prototypem. Nasi designerzy i inżynierowie byli podekscytowani ideą tworzenia wizji auta z przeszłości, będącego hołdem dla naszych korzeni. W miarę rozwoju pomysłu, do projektu włączało się coraz więcej osób. Pracownicy INFINITI dowiedli umiejętności projektowania i konstruowania wyrafinowanych układów napędowych, ale chcieli też wzbogacić projekt swoim kunsztem rzemieślniczym. Zrealizowali prekursorską ideę Prototype 9 jako efekt własnej kreatywności; odtworzyli i zrealizowali od nowa przeszłość. I to napędzaną futurystycznym elektrycznym zespołem napędowym. Łączący nowoczesną technologię z rękodzielniczym artyzmem Prototype 9 jest hołdem dla praojców INFINITI.” - Roland Krueger, Prezes Infiniti.

Kiedy wieści o realizowanym projekcie dotarły do Nissan Motor Corporation, zespół inżynierów-silnikowców wyszedł z propozycją aby wyposażyć samochód w nowej generacji elektryczny zespół napędowy. Prototype 9 to pierwszy model Infiniti napędzany nowym, prototypowym silnikiem elektrycznym – połączonym z wysokoprądowym akumulatorem o pojemności 30 kWh, jeszcze niestosowanym w seryjnym aucie.

Silnik ma moc 148 KM (120 kW) oraz moment obrotowy 320 Nm. Napędza tylne koła poprzez jednostopniową skrzynię biegów. Prototype 9 rozwija prędkość maksymalną 170 km/h, a do 100 km/h rozpędza się w 5,5 s. W warunkach jazdy torowej z pełnym obciążeniem jego zasięg wynosi 20 minut.

Dane techniczne

Karoseria i układ jezdny
Nadwozie Jednomiejscowy samochód wyścigowy na stalowej ramie kratownicowej, karoseria z ręcznie wykonanych paneli stalowych
Układ napędowy
Napęd Silnik elektryczny z akumulatorem litowo-jonowym
Typ akumulatora Litowo-jonowy
Moc maksymalna silnika 148 KM (120 kW)
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm
Skrzynia biegów Jednostopniowa
Przeniesienie napędu Na koła tylne
Układ jezdny i kierowniczy
Przód Oś sztywna na drążkach prowadzących i poprzecznym resorze piórowym
Tył Oś De Dion z poprzecznym resorem piórowym
Układ kierowniczy Bez wspomagania
Amortyzatory Hydrauliczne, typu obrotowego
Koła, opony i hamulce
Koła Przód dziewiętnastocalowe, szprychowe, z centralną śrubą mocującą
Tył dziewiętnastocalowe, szprychowe, z centralną śrubą mocującą
Opony Przód 450-19
Tył 650-19
Hamulce Przód Wentylowane tarcze o średnicy 252 mm, bez wspomagania
Tył Wentylowane tarcze o średnicy 252 mm, bez wspomagania
Wymiary (cm)
Długość 4330
Szerokość 1820
Wysokość 910
Prześwit 65
Rozstaw osi 2700
Rozstaw kół Przód 1550
  Tył 1570
Masy
Masa własna (kg) 890
Rozkład masy (%) 43 / 57
Osiągi
Prędkość maksymalna (km/h) 170
Przyspieszenie (0-100 km/h) 5,5 s
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków