Na Concours d’Elegance 2017 w Pebble Beach Nissan Motor Corporation oraz producent samochodów premium Infiniti zaprezentowali smukły prototyp napędzanego elektrycznie roadstera w stylu retro, z odkrytymi kołami.
„Prototype 9 to hołd wobec pasji Infiniti dla designu i ducha innowacyjności poprzedników w Nissan Motor Corporation, na fundamentach osiągnięć których możemy się dziś tak stabilnie opierać. Wszystko zaczęło się od dyskusji – a gdyby Infiniti w latach czterdziestych stworzyło samochód wyścigowy? Wyobraźmy sobie wyczynowy bolid Infiniti z odkrytymi kołami na jednym ze słynnych torów wyścigowych tamtej ery, jak choćby na japońskim Tamagawa Speedway... Jak by ta wyścigówka wyglądała? Szkice designerów były tak oszałamiające, a sama idea tak pociągająca, że po prostu musieliśmy stworzyć ten prototyp. A kiedy pracownicy innych działów INFINITI dowiedzieli się o tym projekcie, ochoczo pospieszyli z ofertą poświęcenia swojego czasu na zbudowanie jeżdżącego prototypu.” -Alfonso Albaisa, wiceprezes Infiniti ds.designu
Prototype 9 można uznać za symbol kreatywności INFINITI, kreatywności jednocześnie designerskiej i technologicznej. Od surowych szkiców aż po dynamiczny samochód pokazany w Pebble Beach, Prototype 9 tworzony był jako wykonywane po godzinach pracy, w wolnym czasie, przedsięwzięcie pełnego pasji i zapału zespołu, który spontanicznie stworzyli pracownicy pochodzący ze wszystkich działów Nissan Motor Corporation.
Do napędu samochodu służą prototypowe silnik elektryczny oraz akumulator – dzieła Wydziału Zaawansowanych Napędów w Nissan Motor Corporation. Te przyszłościowe, awangardowe, ultranowoczesne technologie zestawione są z tradycyjnymi materiałami i technikami zastosowanymi do wykonania prototypu, w tym panelami ręcznie wykuwanymi przez zespół Takumi – mistrzami rzemiosła artystycznego.
„To, co rozpoczęło się jako zajęcie hobbystyczne, po godzinach, zaowocowało w pełni dopracowanym prototypem. Nasi designerzy i inżynierowie byli podekscytowani ideą tworzenia wizji auta z przeszłości, będącego hołdem dla naszych korzeni. W miarę rozwoju pomysłu, do projektu włączało się coraz więcej osób. Pracownicy INFINITI dowiedli umiejętności projektowania i konstruowania wyrafinowanych układów napędowych, ale chcieli też wzbogacić projekt swoim kunsztem rzemieślniczym. Zrealizowali prekursorską ideę Prototype 9 jako efekt własnej kreatywności; odtworzyli i zrealizowali od nowa przeszłość. I to napędzaną futurystycznym elektrycznym zespołem napędowym. Łączący nowoczesną technologię z rękodzielniczym artyzmem Prototype 9 jest hołdem dla praojców INFINITI.” - Roland Krueger, Prezes Infiniti.
Kiedy wieści o realizowanym projekcie dotarły do Nissan Motor Corporation, zespół inżynierów-silnikowców wyszedł z propozycją aby wyposażyć samochód w nowej generacji elektryczny zespół napędowy. Prototype 9 to pierwszy model Infiniti napędzany nowym, prototypowym silnikiem elektrycznym – połączonym z wysokoprądowym akumulatorem o pojemności 30 kWh, jeszcze niestosowanym w seryjnym aucie.
Silnik ma moc 148 KM (120 kW) oraz moment obrotowy 320 Nm. Napędza tylne koła poprzez jednostopniową skrzynię biegów. Prototype 9 rozwija prędkość maksymalną 170 km/h, a do 100 km/h rozpędza się w 5,5 s. W warunkach jazdy torowej z pełnym obciążeniem jego zasięg wynosi 20 minut.
Dane techniczne
| Karoseria i układ jezdny | ||
| Nadwozie | Jednomiejscowy samochód wyścigowy na stalowej ramie kratownicowej, karoseria z ręcznie wykonanych paneli stalowych | |
| Układ napędowy | ||
| Napęd | Silnik elektryczny z akumulatorem litowo-jonowym | |
| Typ akumulatora | Litowo-jonowy | |
| Moc maksymalna silnika | 148 KM (120 kW) | |
| Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm | |
| Skrzynia biegów | Jednostopniowa | |
| Przeniesienie napędu | Na koła tylne | |
| Układ jezdny i kierowniczy | ||
| Przód | Oś sztywna na drążkach prowadzących i poprzecznym resorze piórowym | |
| Tył | Oś De Dion z poprzecznym resorem piórowym | |
| Układ kierowniczy | Bez wspomagania | |
| Amortyzatory | Hydrauliczne, typu obrotowego | |
| Koła, opony i hamulce | ||
| Koła | Przód | dziewiętnastocalowe, szprychowe, z centralną śrubą mocującą |
| Tył | dziewiętnastocalowe, szprychowe, z centralną śrubą mocującą | |
| Opony | Przód | 450-19 |
| Tył | 650-19 | |
| Hamulce | Przód | Wentylowane tarcze o średnicy 252 mm, bez wspomagania |
| Tył | Wentylowane tarcze o średnicy 252 mm, bez wspomagania | |
| Wymiary (cm) | ||
| Długość | 4330 | |
| Szerokość | 1820 | |
| Wysokość | 910 | |
| Prześwit | 65 | |
| Rozstaw osi | 2700 | |
| Rozstaw kół | Przód | 1550 |
| Tył | 1570 | |
| Masy | ||
| Masa własna (kg) | 890 | |
| Rozkład masy (%) | 43 / 57 | |
| Osiągi | ||
| Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | |
| Przyspieszenie (0-100 km/h) | 5,5 s | |