Auto Świat Wiadomości Aktualności Karciane sztuczki kierowców TIR-ów. ITD nie dała się nabrać

Karciane sztuczki kierowców TIR-ów. ITD nie dała się nabrać

Autor Krzysztof Kaźmierczak
Krzysztof Kaźmierczak

ITD pokazuje, jak oszukują kierowcy TIR-ów. Chodzi o dwóch tureckich kierowców, którzy wielokrotnie jechali za długo oraz bez wymaganych przerw. Aby ukryć jazdę niezgodną z przepisami regulującymi czas pracy, posługiwali się dwoma kartami kierowcy. Nieprawidłowości wykryła małopolska Inspekcja Transportu Drogowego

TIR kontrola ITD
ITD
TIR kontrola ITD

30 maja 2022 r. inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego, na krajowej "siódemce" w Chyżnym, zatrzymali zestaw pojazdów, należący do tureckiego przewoźnika. TIR wykonywał międzynarodowy przewóz drogowy z Polski do Turcji. Analiza danych cyfrowych z karty kierowcy oraz tachografu wykazała, że w okresie objętym kontrolą kierowca posługiwał się dwoma kartami kierowcy. Obie należały do niego i były ważne, ale jedna z kart okazanych inspektorom ITD była duplikatem. Drobiazgowa kontrola wykazała poważne naruszenia z zakresu czasu pracy. Mężczyzna przekroczył dzienny czas prowadzenia pojazdu powyżej 8 godzin łącznie o 33 godz., a maksymalny czas jazdy bez przerwy o 4 godz. i 10 min, natomiast wymagany odpoczynek dzienny skrócił w sumie o 7 godz. i 51 min.

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

ITD: TIR-em z Turcji jechał jeden człowiek, ale korzystał z dwóch kart kierowców

W kolei 26 maja 2022 r. funkcjonariusze ITD z tego samego oddziału w Małopolsce, tym zatrzymali inny zespół pojazdów należący także do tureckiego przewoźnika. Tym razem do kontroli doszło w Spytkowicach na krajowej "siódemce". W tym przypadku analiza danych cyfrowych z karty kierowcy oraz tachografu również wykazała, że turecki kierowca posługiwał się więcej niż jedną kartą. Podobnie jak w poprzedniej sytuacji obie należały do jednego kierowcy, a jedna z nich była duplikatem. Tym razem dzienny czas prowadzenia pojazdu powyżej 10 godzin mężczyzna przekroczył o 23 godz. i 23 min, natomiast maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy o 2 godz. i 25 min. Kierowca poza tym skrócił wymagany okres odpoczynku dziennego w sumie o 7 godz. i 17 min, a regularny okres odpoczynku tygodniowego o 6 godz. i 24 min. To wciąż nie koniec przewinień, ponieważ kierowca przekroczył 6 kolejnych okresów 24-godzinnych od poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku o ponad 51 godz.

Kontrole inspektorów małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego wykazały sporo naruszeń, za które obaj kierowcy zostali ukarani mandatami. Z kolei wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne.

Autor Krzysztof Kaźmierczak
Krzysztof Kaźmierczak
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków