To nowy typ kamer, które w pełni mogą korzystać z nowych przepisów unijnych, zgodnie z którymi nowe tachografy cyfrowe muszą być wyposażone w bezprzewodową łączność krótkiego zasięgu. Dzięki temu rozwiązaniu inspektorzy mogą kontrolować prawidłowość czasu pracy kierowców w pojazdach... bez ich zatrzymywania. To oznacza, że ITD jest w stanie precyzyjnie wytypować pojazdy do kontroli drogowej.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Pobierane przez urządzenie dane z tachografu pozwolą m.in. stwierdzić, czy kierowca prowadził pojazd bez zalogowanej karty, czy tachograf rejestruje prędkość i jazdę oraz czy występują błędy mogące wskazywać na manipulacje w tachografie.

Tu też warto podkreślić, że gdańscy inspektorzy są jednymi z pierwszych w Europie, którzy mają już do dyspozycji tak zaawansowany sprzęt do kontroli kierowców zawodowych. Do tej pory w UE pracują zaledwie trzy takie urządzenia.