Nowe Suzuki Baleno zaprojektowano w zgodzie z linią Liquid Flow i osadzono na gruntownie zmodernizowanej platformie. Inżynierowie zadbali o to, by rama konstrukcyjna zyskała łagodniejsze i płynne krzywizny. Zyskano przez to większą sztywność.

Nowa płyta oferuje ponadto lepsze rozpraszanie siły podczas ewentualnych zderzeń, a nadwozie TECT (Total Effective Control Technology) z kontrolowanymi strefami zgniotu pochłania energię podczas ewentualnej kolizji i rozprowadza ją z dala od pasażerów. Poziom bezpieczeństwa Baleno zwiększył się bez konieczności montowania dużej ilości rozwiązań dodatkowych, co znalazło swoje odzwierciedlenie w masie.

Wersja podstawowa hatchbacka waży zaledwie 865 kilogramów. Maksymalnie masa Suzuki Baleno nie przekracza 980 kilogramów. To niewiele nie tylko w segmencie B+, ale nawet wśród klasycznych modeli grupy B.

Platforma nowej generacji zapewnia również dużo lepszą charakterystykę jazdy i zwrotność oraz bardziej przewidywalne zachowanie pojazdu w czasie hamowania. Układ zawieszenia kół znacznie poprawia stabilność toru jazdy i charakterystykę prowadzenia. Za sprawą idealnie dobranych nastaw, układ zawieszenia kół zapewnia optymalną stabilność toru jazdy podczas pokonywania zakrętów oraz znakomite trzymanie się drogi w czasie jazdy po prostej. Dzięki temu Baleno prowadzi się wyjątkowo pewnie i przewidywalne, dając ogromną frajdę z jazdy.

Niska masa w oczywisty sposób przenosi się na możliwości Baleno i jego zapotrzebowanie na paliwo. 90-konny model z bazowym motorem 1,2 DualJet potrzebuje na pokonanie stu kilometrów w cyklu mieszanym tylko 4,2 litra benzyny. Wersja doposażona w układ hybrydowy SHVS obniża spalanie do 4 litrów, podczas gdy Suzuki wyposażone w litrowy silnik BoosterJet zadowala się 4,5 litra paliwa.

Zmodernizowana platforma to także przestrzeń. Nadwozie Suzuki Baleno ma prawie 4m długości, a rozstaw osi wynosi 2520 mm. Bardzo podobnych rozmiarów są współczesne modele segmentu B. To jednak nie przeszkadza Japończykowi w oferowaniu naprawdę przestronnej kabiny. We wnętrzu Suzuki bez problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby - nawet jeżeli fotel w pierwszym rzędzie jest odsunięty na maksimum, za nim i tak usiądzie wysoki pasażer. Poza tym do dyspozycji podróżujących jest kufer o pojemności do 355 litrów. Zazwyczaj w hatchbackach segmentu B bagażnik jest o około sto litrów mniejszy.