To właśnie w konkursie „Najsłodszy Dzieńwedług Jeep’a” w Cleveland, siedmioro amatorów słodkości otrzymało szansę „wylizania” drogi do głównej nagrody poprzez ponad 300 kilogramów smakowitej czekolady pokrywającej słynne, siedmiodzielne grille samochodów marki Jeep.

Wyczynu tego jako pierwsza dokonała Anne Gemkow z Chicago, po czym wystarczyło jej tylko znaleźć szczęśliwy los wśród 45.000 zapakowanych cukierków – aby poczuć prawdziwy smak zwycięstwa wygrywając najnowszego Jeep’a Liberty 4x4 z elektrycznie otwieranym dachem Sky Slider.

- Nigdy nie myślałam, że słabość do słodyczy może mi się kiedyś przydać – powiedziała Anne Gemkow. Byłam zawsze wielką fanką samochodów Jeep i już nie mogę się doczekać, kiedy moim nowym Liberty wyjadę na miasto.

Kandydaci do konkursu mogli rejestrować się w Internecie na stronie internetowej, utworzonej z okazji „Najsłodszego Dnia według Jeep’a”. Zgłosiło się ponad 200 osób, których pierwszym zadaniem była pisemna odpowiedź na pytanie „Dlaczego chcę uczestniczyć w Najsłodszym Dniu według Jeep’a ?”

To właśnie spośród nich wyłoniono siedmioro finalistów, którzy przystąpili do dalszych słodkich eliminacji. Zgodnie z duchem tego święta nikt nie został odesłany z pustymi rękami. Zdobywca drugiego miejsca otrzymał pakiet tematyczny Jeep Sweetest Day, m.in. torbę pełną czekoladek i talon zakupowy na 100 dolarów. Podobne nagrody, lecz z talonem o wartości 50 dolarów wręczono pozostałym pięciu finalistom.

- W naszych zawodach uczestniczyły osoby, które słodycze lubią tak jak samochody Jeep i miały ochotę wziąć udział w dobrej zabawie – powiedział John Plecha, dyrektor ds. marketingu i komunikacji światowej marki Jeep. A ponieważ kierowcy Jeep’ów lubią jeździć w błocie, postanowiliśmy siedem modeli Jeep’a zanurzać w czekoladzie i zorganizować ten konkurs właśnie z okazji dorocznego święta Najsłodszego Dnia w Cleveland.

W trakcie „Najsłodszego Dnia według Jeep’a” Fundacja Chryslera przekazała organizacji społecznej Boys & Girls Clubs of Cleveland dotację pieniężną w wysokości 7.000 dolarów(po 1000 od każdego z pojazdów z gamy Jeep’a) aby „osłodzić życie” potrzebującej młodzieży w okolicach Cleveland.

O Najsłodszym Dniu w Cleveland

W wyniku przeprowadzonej przez Jeep’a – obok słodkiego konkursu – ogólnokrajowej ankiety okazało się, iż 67 procent Amerykanów nie zna historii powstania święta Najsłodszy Dzień w Cleveland.

Skąd ta nazwa: tylko jedna trzecia osób dorosłych wiedziała, że Najsłodszy Dzień jest pomysłem producentów słodyczy i cukierków w Cleveland.

Nie wiadomo kto wymyślił: niemal 20 procent osób dorosłych uważa niesłusznie, iż święto to wymyślili producenci kart okolicznościowych, a 13 procent osób twierdzi, że był to pomysł firm ogrodniczych (kwiatowych).

Orzeszki w czekoladzie: czterdzieści sześć procent Amerykanów potwierdza, iż orzeszki w czekoladzie to ich ulubione słodycze czekoladowe...

Ciekawe, co by na to powiedzieli smakosze słodyczy w Polsce?...