Firma Jeep od roku 2005 poszerzyła swoją ofertę o cztery nowe modele, tak więc w tym roku oferuje już siedem różnych samochodów. W tym roku po raz pierwszy pojawi się w Europie nowy Jeep Patriot, który poza rynkami północnoamerykańskimi oferowany będzie z prawo- i lewostronnym układem kierowniczym. W standardzie auto otrzyma benzynowy silnik 2,4 l, a alternatywnie pod maskę trafi 2-litrowy diesel. Bezpieczeństwem pasażerów zajmą się przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny, system ABS i ESP z programem ERM, który eliminuje ryzyko kapotażu. Patriot oferowany będzie w dwóch wersjach (Sport i Limited), a sprzedaż rozpocznie się już niebawem. Wszystkie modele będą wyposażone w system napędu na cztery koła Freedom Drive I.
Drugą nowością będzie model Commander Overland, który w odróżnieniu od wersji podstawowej otrzyma bardziej luksusowe wnętrze. Nie zabraknie skórzanej kierownicy z drewnianymi elementami. Boki drzwi, deskę rozdzielczą i konsolę centralną przyozdobiono drewnianymi panelami. Skóra trafiła też na podłokietnik, uchwyty w drzwiach i rękojeść lewarka zmiany biegów. Design zewnętrzny zmienił się nieznacznie, najwyraźniejszą zmianą jest para relingów dachowych i 7-ramiennych 18-calowych alufelg z całorocznymi oponami. Wersja Overland będzie oferowana z dwoma jednostkami. Pierwszą możliwością jest widlasta „ósemka” o pojemności 5,7 l o mocy 240 kW przy 5000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm przy 4000 obr./min. Alternatywnie oferowany będzie 3-litrowy turbodiesel produkujący 160 kW przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 510 Nm w zakresie 1600 do 2400 obr./min. Oba silniki połączone będą z układem 4x4 Quadra Drive II. Nowy Jeep Commander Overland dla rynku europejskiego montowany jest w austriackim zakładzie Magna Steyr. W salonach sprzedaży samochód pojawi się w drugim kwartale br.