Od wejścia na rynek, model ten jest oferowany z bogatą ofertą personalizacji; dwukolorowym nadwoziem, czy wreszcie w wersji z indywidualnie dobraną kombinacją lakieru i elementów dekoracyjnych. Było to ogromne wyzwanie przemysłowe wymagające wdrożenia personalizacji samochodu już podczas procesu produkcji.
Imponujaca jest także liczba serii limitowanych - ponad 20 od rynkowego debiutu modelu. Od samego początku fabryka oferowała 12 rodzajów wzorów na dach i posiada stale funkcjonującą, wydzieloną pracownię personalizacji samochodów. Warto wiedzieć, że nałożenie grafiki na dach odbywa się ręcznie i jest wykonywane przez dwóch pracowników. Trwa średnio 20 minut.
Opierając się na badaniach klientów można stwierdzić, że DS 3 podoba się zarówno kobietom (55%) jak i mężczyznom oraz że w 43% przypadków w rodzinie jego nabywców są dwa samochody. Dla 73% spośród badanych, DS 3 ma wizerunek „sportowego samochodu”, 62% z nich twierdzi, że „jest fajnie się go prowadzi”, a w 54% przypadków, ankietowani określają ten samochód jako „elegancki”. Pierwszym powodem zakupu DS 3 jest niezaprzeczalnie jego styl (61% badanych). Wreszcie, jeśli chodzi o walory użytkowe, najczęściej wymienianymi przez klientów cechami samochodu są komfort, bogate wyposażenie i możliwości, jakie daje
Czterystutysięczny egzemplarz DS 3 hatchback trafił w ręce właścicielki, pani Marine Laurent. Od 2011 roku była ona posiadaczką DS 3 Sport Chic. Teraz zdecydowała się na wymianę samochodu na nowego DS 3 Performance Black Spécial. Wybór padł na najsilniejszą wersję tego modelu o mocy 208 koni, najbardziej wyróżniającą się ze wszystkich czarnym, matowym lakierem z karbonowymi elementami na listwach bocznych, zestawem grafik na bokach nadwozia, dachem w błyszczącym, złotym kolorze, oraz wnętrzem o sportowym.