Karmann w tym roku zakończył produkcję w zakładzie Rheine i zamierza także to samo uczynić w Osnabrück, skąd wyjeżdżają kabriolety Mercedes-Benz CLK. Oprócz prac związanych z systemem składanego dachu dla Renault Mégane CC prowadzone są także prace nad pojazdem elektrycznym. W tej dziedzinie firma współpracuje z niemieckim dostawcą energii elektrycznej EWE.

Pierwszym projektem jest sportowa limuzyna E3. Znane są jedynie oficjalne szkice, na podstawie których można oczekiwać, że będzie to pięciodrzwiowy pojazd typu SUV. Jego premiera odbędzie się w tym roku podczas targów w Hanowerze. Goście tej imprezy zobaczą jednak tylko makietę w skali 1:2.

Historia firmy Karmann jest bardzo długa. Spółka powstała w 1902 roku, a pierwszą karoserięzbudowała na podwoziu dawno już zapomnianej niemieckiej marki Dürkopp. Okres po II wojnie światowej należał przede wszystkim do produkcji kabrioletów i coupé marki Volkswagen. W 1949 roku Karmann rozpoczął produkcję otwartej wersji VW Garbusa, a w dalszej kolejności takich modeli jak m.in. Karmann Ghia, coupé Scirocco, Golf Cabriolet pierwszej generacji i kombi Variant na bazie Golfa III.

W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych minionego stulecia powstawały tutaj takie auta jak m.in. Porsche 912 i 914, coupé BMW 2000 CS i 3,0 CS, później otwarty Fordy Escort i sportowa wersja RS Cosworth.

Powstawała tutaj także Kia Sportage przeznaczona na rynek europejski, a w ostatnich latach oba zakłady produkowały Chryslera Crosfire (do końca 2007 roku) i Audi A4 Cabriolet.

Firma Karmann z Audi współpracowała prawie dwadzieścia lat.

Obecnie produkowane są tutaj systemy składanego dachu do takich samochodów jak Renault (od 1991 roku), Mercedes-Benz SLK (od 1995), Jaguar (od 1988), Volkswagen New Betele Cabrio (od 2002) i Nissan Micra CC (od 2006).

Przygotowanie pojazdu elektrycznego i jego produkcja ma być recepta dla znanej niemieckiej marki na wyjście z kryzysu.