Kia Motors Europe zaprezentuje samochód Kia cee’d GT Line w nowej wersji modelowej. Oprócz zmian wizualnych, auto debiutuje w Europie z nowym ‘downsizingowego’ silnika T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa) oraz również nowej – siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni przekładniowej.
Kia cee’d GT Line dostępna będzie w trzech wersjach nadwoziowych – pięciodrzwiowy cee’d, trzydrzwiowy pro_cee’d oraz cee’d Sportswagon (kombi).
Karoseria w sposób dla siebie specyficzny rozwija „język designu” samochodu cee’d GT, wzbogacony o białe, „kostkowe” światła do jazdy dziennej LED i pogłębiony kształt pasa przedniego – jako otoczenie dla markowego grille Kia w kształcie „tygrysiego nosa”. W części tylnej, zarówno cee’d hatchback jak i pro_cee’d otrzymały masywniejszy zderzak i podwójne końcówki wydechu, Kombi natomiast – wyróżnia się umieszczoną centralnie końcówką wydechu i subtelnym dyfuzorem. We wszystkich odmianach modelowych GT Line wzrok przyciągają „zapożyczone” z modelu GT boczne listwy ochronne nadwozia, tylne światła zespolone LED (wyposażenie seryjne) oraz nowego wzoru 17-calowe felgi ze stopu lekkiego. Także usportowione zostało wnętrze pojazdu.
Wraz z premierą rynkową cee’da GT Line, Kia oferować będzie nowy silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra w ramach trendu downsizingowego (czyli obniżania pojemności skokowej) w celu ograniczania zużycia paliwa i emisji spalin przy zachowaniu zadowalających użytkownika osiągów oraz tempa reagowania na pedał przyspieszenia.
Trzycylindrowa jednostka napędowa 1.0 Kappa jest pierwszą z serii downsizingu Kia, debiutującej w Europie.
Silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra rozwija moc 120 KM i moment obrotowy 172 Nm – przy znacząco niższym poziomie emisji CO2 w porównaniu ze stosowanym obecnie silnikiem 1.6 GDI. Pełne dane homologacyjne samochodu GT Line dostępne będą przed premierą rynkową w drugim półroczu 2015. Wyposażeniem standardowym w wersji z sześciostopniową przekładnią manualną jest system Stop&Go, obniżający poziom emisji spalin w intensywnym ruchu miejskim.
Nowa jednostka T-GDI jest autorskim dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a jej wyposażenie stanowi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz obniżający emisję spalin i optymalizujący konstrukcyjnie silnik, zintegrowany kolektor wydechowy.
Już w najbliższej przyszłości nowy silnik 1.0 T-GDI dostępny będzie dla szerszej gamy modeli Kia oferowanej na rynkach Europy.
Modernizacja nie ominęła znanego z gamy cee’da Diesla 1.6 CRDi. Moc jego wersji przeznaczonej dla GT Line wzrosła ze 128 do 133 KM a moment obrotowy z 265 do 285 Nm.
Nowa Kia cee’d GT Line to także debiut kolejnej innowacji – nowej, siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej (DCT). Dostępna w modelach GT Line napędzanych 133-konnym silnikiem wysokoprężnym CRDi o pojemności 1,6 litra, skrzynia DCT zdolna jest do przenoszenia momentu napędowego nawet 300 Nm, a więc znacznie wyższego niż dotychczas stosowana 6-stopniowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu obrotowego, którą DCT zastępuje.
Podobnie jak nowy 1,0-litrowy silnik T-GDI, skrzynia DCT jest autorskim dziełem centrum R&D Kia w Namyang powstałym z myślą o zużyciu paliwa także podczas bardziej dynamicznej jazdy w trybie manualnym – oraz wyższej kultury pracy i komfortu prowadzenia w trybie automatycznym.
Zaletą wyboru nowej skrzyni DCT w GT Line jest szybsza zmiana przełożeń w stosunku do tradycyjnego automatu, a także niższe koszty eksploatacji pojazdu. Wstępne badania wskazują, iż DCT pozwoli także na znaczące obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin w porównaniu ze „schodzącą” 6-stopniową przekładnią automatyczną.
Wśród założeń prac rozwojowych DCT znalazła się poprawa przyspieszenia (0-100 km/h) w granicach trzech do pięciu procent oraz ograniczenie zużycia paliwa o rząd 5 do 7 procent.
Kia cee’d GT Line dostępna będzie w europejskiej sieci sprzedaży Kia już od IV kwartału 2015 roku łącznie z unikalną na rynku 7-letnią/150.000-kilometrową gwarancją producenta.