Celem wszystkich zmian jest stworzenie jeszcze ciekawszego widowiska dla kibiców i bardziej emocjonującej rywalizacji sportowej dla zawodników. Najważniejsze jednak było utrzymanie nadrzędnej idei Pucharu, jako szansy rozpoczęcia kariery sportowej dla młodych zawodniczek i zawodników.

W tegorocznej edycji o zwycięstwo rywalizować będzie 46 zawodników, w tym dziewięć pań. Obok kierowców, którzy poznali już smak rywalizacji w samochodach Picanto w ubiegłym sezonie, staną w szranki debiutanci.

Regulamin techniczny pozostał niemal bez zmian - dopuszczono jedynie większy zakres modyfikacji geometrii zawieszenia oraz dowolną głębokość bieżnika opon. Specyfikacja techniczna samochodów, ich wyposażenie i przygotowanie pozostaje również bez zmian. Twórcy Pucharu zakładają, że wszyscy chcą się ścigać zgodnie z zasadami Fair Play i nikt nie zamierza wprowadzać niedozwolonych modyfikacji, jednak, aby rozwiać jakiekolwiek wątpliwości, po każdym wyścigu co najmniej pięć samochodów poddanych zostanie szczegółowym badaniom technicznym.

W czasie wyścigu rywalizację obserwować będą sędziowie, których zadaniem będzie kontrola, czy na torze nie została przekroczona granica między twardą walką, a niesportowym zachowaniem.

Wiele nowości przynosi natomiast regulamin sportowy. Dzięki temu wyścigi staną się jeszcze bardziej atrakcyjne i emocjonujące zarówno dla zawodników, jak i obserwatorów.

Wedle nowych zasad odbywać się będą treningi kwalifikacyjne. Startujący zostaną podzieleni na dwie grupy (maksymalnie po 25 samochodów) i każda z nich odbędzie 30-minutową sesję treningową. Zawodnicy, którzy uzyskają najlepsze piętnaście czasów odbędą jeszcze jeden dodatkowy, piętnastominutowy trening.

Po treningach, do finału „A” zakwalifikowanych zostanie 27 najszybszych zawodników. Pozostali wystartują w finale „B” (jeden wyścig liczący pięć okrążeń), mając jeszcze szansę na start w finale A i walkę o czołowe miejsca w zawodach. Najlepsza piątka z finału „B” zajmie ostatnie pola startowe w finale „A”.

Wyścig finałowy „A”, podobnie jak w roku ubiegłym, składać się będzie z dwóch biegów bez zjazdu do depot. Znacznemu wydłużeniu uległ dystans, na którym będzie odbywała się rywalizacja. O ile w pierwszym sezonie zawodnicy ścigali się na dystansie czternastu okrążeń (dwa wyścigi po siedem okrążeń), to w sezonie 2007 w każdej rundzie rywalizacja o punkty odbędzie się w finałach „A” na dystansie dwudziestu okrążeń (dwa wyścigi po dziesięć okrążeń).

Po pierwszym wyścigu zawodnicy przejeżdżają po torze (bez zjazdu do depot) na pola startowe, gdzie rozpoczyna się procedura startowa do kolejnych dziesięciu okrążeń.

Klasyfikacja w każdej rundzie ustalana będzie na podstawie sumy punktów z obu wyścigów finału „A”. Punkty, podobnie jak w roku ubiegłym, zdobywają wszyscy, którzy sklasyfikowani będą na miejscach do 32. (i startowali w finale „A”). Za zwycięstwo przyznaje się 35 punktów, za drugie miejsce – 32, za trzecie – 30, a każdy kolejny zawodnik otrzymuje jeden punkt mniej.

Najlepsi na mecie otrzymają również nagrody pieniężne w wysokości zależnej od zajętych miejsc. Za 1. miejsce – 3000 zł, za 2. – 1500 zł, za 3. – 1000 zł, 4. – 700 zł, 5. – 500 zł, miejsca od 6. do 10. gratyfikowane będą kwotą 400 zł, a od 11. do 15. – kwotą 300 złotych. Zwycięzcą cyklu wyścigowego, Mistrzem Polski i właścicielem nagrody głównej (Kia Picanto) zostanie zdobywca największej liczby punktów we wszystkich wyścigach eliminacji. Wicemistrz Polski otrzyma nagrodę w wysokości 20 tysięcy złotych, II Wicemistrz Polski – 10 tysięcy złotych.

Wydarzeniem sezonu będzie czwarta runda Kia Lotos Cup. Po raz pierwszy w historii polskich wyścigów kierowcy pucharu markowego zmierzą się w sportowej walce na torze Formuły 1. W połowie czerwca kolorowa kawalkada pucharowych Picanto pojawi się na węgierskim torze Hungaroring, dwa miesiące później na tym samym obiekcie Robert Kubica będzie startował w Grand Prix Węgier.

Kalendarz Kia Lotos Cup:

- I runda: 13-14 kwietnia, Poznań;- II runda: 18-19 maja, Poznań;- III runda: 1-2 czerwca, Kielce; - IV runda: 14-17 czerwca, Hungaroring;- V runda: 24-25 sierpnia, Kielce;- VI runda: 28-29 września, Poznań.

Specyfikacja techniczna pucharowego Kia Picanto:

- silnik o pojemności 999 cm3, 4- cylindrowy, 12- zaworowy;- maksymalna moc - ok. 67 KM, maksymalny moment obr. - powyżej 100 Nm;- modyfikacja sterownika silnika: V-Tech;- klatka bezpieczeństwa, zgodna z załącznikiem „J” MKS FIA: Ireco Motorsport/Power B Sport Service;- homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa: Sparco;- kierownica sportowa: Toora;- fotel sportowy: Toora;- sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa: Toora;- siatka zabezpieczająca dla kierowcy: Toora;- nakładki na pedały: Toora;- zapinki zabezpieczające pokrywę silnika oraz bagażnika: Toora;- ucho holownicze przód i tył: V-Tech;- plastikowe elementy zastępujące przednie reflektory: V-Tech;Mbr>- gaśnica 2 kilogramy;- modyfikacje tapicerki drzwi: Ireco Motorsport;- wyłącznik prądu: V-Tech.

Zgłoszeni zawodnicy (na początku - numer startowy):

1. Łukasz Błaszkowski;2. Kamil Raczkowski ;3. Jacek Szurgot:4. Maciej Steinhof 5. Paweł Poletyło;8. Mariusz Sikora;10. Krzysztof Paruchała;12. Bartłomiej Kalicki;13. Wojciech Herban;14. Bartosz Wiśniewski;15. Klaudia Podkalicka;16. Krystian Zarzecki;17. Izabella Szwarczyńska;18. Bartłomiej Bakalarz;19. Maciej Ostoja-Chyżyński;20. Łukasz Patecki;21. Jolanta Fabiańska;22. Andrzej Spława-Neyman;23. Piotr Knaś;24. Rafał Warlich;25. Monika Luberadzka;26. Magdalena Wilk;27. Bartosz Korjat;28. Klara Ruszkowska;29. Dawid Filipowicz;30. Tomasz Senkowski;31. Wojciech Osiecki;32. Piotr Materzyński;33. Elżbieta Dudzik;34. Aleksandra Furgał;35. Rafał Grzesiński;36. Artur Siudak;37. Igor Gregorczyk:38. Maciej Kopański;39. Zbigniew Łacisz;40. Patryk Olejniczak;41. Jerzy Pałkowicz;42. Piotr Pakosiński;43. Jacek Grzymała-Sojecki;44. Paweł Kamiński;45. Adam Proń;46. Mariusz Sojecki;47. Mariusz Fronc;48. Konrad Tadla;49. Piotr Wójcik;50. Karolina Bajerlein.