Najnowsza Optima to hybrydowe auto klasy średniej z możliwością ładowania baterii z gniazdka 230 V. Wersja Hybryd ma łączną moc silnika spalinowego i elektrycznego 205 KM. Może przejechać w trybie elektrycznym do 54 km i osiąga wtedy do 120 km/h.

Nowa hybrydowa Optima ma akumulatory litowo-polimerowe o pojemności 9,8 kWh. Mogą one dostarczać ok. 60 proc. więcej energii niż poprzednia wersja Optimy Hybrid. Bagażnik ma pojemność 307 l.

Kia Optima Hybrid przyspiesza do „setki" w 9,4 s, a jej prędkość maksymalna to 192 km/h. Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim producent określa na 5,3 l/100 km.

Kierowca Optimy Hybrid ma do wyboru dwa tryby jazdy z napędem elektrycznym EV – „HEV" (Hybrid Electric Vehicle) oraz „Charge Mode" (jazdy zrównoważonej i ładowania akumulatorów) uruchamiane przełącznikiem na tablicy rozdzielczej.

W trybie „HEV" pierwszeństwo napędu ma układ elektryczny – zależnie od stanu naładowania akumulatorów jazda odbywa się przede wszystkim dzięki energii elektrycznej.

Tryb „Charge" pozwala koordynować pracę silnika elektrycznego i spalinowego pod kątem ładowania akumulatorów, w większym stopniu wykorzystując do napędu silnik spalinowy.

Kia Optima Hybryd wyposażona jest seryjnie w większość dostępnych układów elektronicznych zapewniających komfort i bezpieczeństwo podróżowania. W opcji jest Pakiet Technologiczny (za 10 tys. zł) obejmujący m.in. system automatycznego hamowania, aktywny tempomat, zewnętrzne kamery, asystent utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola w lusterkach zewnętrznych, automatyczny system parkowania.

Kia Optima Hybryd dostępna jest w 8 kolorach nadwozia i w dwóch wariantach kolorystyki wnętrza: czarne i czarno-beżowe.

Kia zapowiada wersję Optimy Hybrid w wersji kombi – model będzie w sprzedaży od jesieni 2017 r.