- w ofercie benzyna, diesel, hybrydy MHEV, HEV i PHEV
- już najtańsza wersja ma mocny silnik turbo
- SUV dostępny z hydrokinetycznym lub dwusprzęgłowym automatem
Koreański producent samochodów rozwija się z prędkością tornada — stawia na innowacyjność, a ofensywa modelowa przynosi coraz to nowe niespodzianki. A skoro co dziesiąty nowy samochód kupowany w polskich salonach ma znaczek Kia na masce, to bestseller tej marki musi być prawdziwą petardą. Widzicie ten przód nowego Sportage?
No właśnie. Styliści Kii naprawdę to zrobili!
I wcale nie ukrywali, że zamierzali potrząsnąć segmentem kompaktowych SUV-ów.
A resztą zajęli się kompetentni inżynierowie i w efekcie nowe auto coraz wyraźniej dominuje także na polskim rynku kompaktowych SUV-ów, gdzie zajmuje czołową lokatę ze wzrostem sprzedaży rzędu 47,8 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku. Zainteresowanie nową odsłoną Sportage, która jest bestsellerem Kii na polskim rynku, jest tak duże również dlatego, że to jedno z bardzo nielicznych aut, dostępnych w rozsądnych terminach odbioru.
Nowy koreański SUV dostępny jest od 109 900 złotych — tyle kosztuje podstawowa wersja z polskiego cennika. Ale! To nie jest żaden "golas" tylko dobrze wyposażone auto z silnikiem 1.6 turbo o mocy 150 koni mechanicznych, który poradzi sobie nawet z jazdą po górach z kompletem pasażerów i bagażem dzięki znakomitej elastyczności.
Od 121 900 zł startują miękkie hybrydy (MHEV) o mocy 150 lub 180 KM, wszystkie z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów, a jedna dodatkowo z napędem na cztery koła. Za 119 900 zł można mieć 115-konnego diesla, który dostępny jest też z mocą 136 KM z układem miękkiej hybrydy i dwusprzęgłowym automatem.
Największą - i słusznie - dumą Kii są jednak wersje hybrydowe. Ich układy napędowe zaczerpnięto z większego i cięższego Sorento, można się więc spodziewać przyjemnej ekstra porcji dynamiki. Najbardziej zaawansowana hybryda (PHEV) z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu ma moc aż 265 KM i kosztuje 182 900 zł. Prostsza, niewymagająca ładowania, ma 230 KM i kosztuje 152 900 zł - ceny obu wersji na rynku są bardzo konkurencyjne, a spalanie niskie.
Używając domowego gniazdka można naładować Sportage PHEV w pięć i pół godziny. Przy mocy 7,2 kW wystarczy 1 godzina i 44 minuty. Atutem oferty Kii jest różnorodność wyposażenia. Od kabiny, w której znajdziecie to, co niezbędne, po wyposażenie i wykończenie klasy premium - w cenniku Sportage każdy fan SUV-ów znajdzie coś dla siebie.
Kia Sportage PHEV (hybryda ładowana z gniazdka) - dane techniczne:
Kia Sportage PHEV 265 KM | |
---|---|
Silnik | turbo, benzynowy, 4-cylindrowy + elektryczny |
Pojemność | 1598 cm3 |
Moc systemowa | 265 KM |
Moment obrotowy | 350 Nm |
Pojemność baterii | 13,8 kWh |
Zasięg na silniku elektrycznym | 70 km (WLTP) |
Napęd | AWD/6-stopniwy automat (hydrokinetyczny) |
Długość/szerokość/wysokość | 4515/1865/1645 mm |
Masa | 1830 kg (DIN) |
0-100 km/h | 8,2 s |
Prędkość maksymalna | 191 km/h |
Średnie spalanie | 1,2 l/100 km (WLTP) |
Emisja CO2 | 26 g/km |
Cena | od 182 900 zł |
Co istotne, już najtańsza specyfikacja ma wirtualne zegary (elektroniczne wskaźniki), pełne światła LED (dzienne, mijania i drogowe), a także między innymi 8-calowy ekran dotykowy z interfejsami Apple Carplay i Android Auto. Wszystko z myślą o kliencie — tak się tworzy najpopularniejszego SUV-a na rynku!