• w ofercie benzyna, diesel, hybrydy MHEV, HEV i PHEV
  • już najtańsza wersja ma mocny silnik turbo
  • SUV dostępny z hydrokinetycznym lub dwusprzęgłowym automatem

Koreański producent samochodów rozwija się z prędkością tornada — stawia na innowacyjność, a ofensywa modelowa przynosi coraz to nowe niespodzianki. A skoro co dziesiąty nowy samochód kupowany w polskich salonach ma znaczek Kia na masce, to bestseller tej marki musi być prawdziwą petardą. Widzicie ten przód nowego Sportage?

No właśnie. Styliści Kii naprawdę to zrobili!

I wcale nie ukrywali, że zamierzali potrząsnąć segmentem kompaktowych SUV-ów.

Akumulator Sportage PHEV ma dużą pojemność: to aż 13,8 kilowatogodziny. Foto: Kia
Akumulator Sportage PHEV ma dużą pojemność: to aż 13,8 kilowatogodziny.

A resztą zajęli się kompetentni inżynierowie i w efekcie nowe auto coraz wyraźniej dominuje także na polskim rynku kompaktowych SUV-ów, gdzie zajmuje czołową lokatę ze wzrostem sprzedaży rzędu 47,8 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku. Zainteresowanie nową odsłoną Sportage, która jest bestsellerem Kii na polskim rynku, jest tak duże również dlatego, że to jedno z bardzo nielicznych aut, dostępnych w rozsądnych terminach odbioru.

Nowy koreański SUV dostępny jest od 109 900 złotych — tyle kosztuje podstawowa wersja z polskiego cennika. Ale! To nie jest żaden "golas" tylko dobrze wyposażone auto z silnikiem 1.6 turbo o mocy 150 koni mechanicznych, który poradzi sobie nawet z jazdą po górach z kompletem pasażerów i bagażem dzięki znakomitej elastyczności.

W zależności od wersji wzór i bogactwo wskazań na zegarach różnią się dość znacznie. Najważniejsze, że już najtańsza specyfikacja oferuje doceniane przez klientów modne, elektroniczne wskaźniki w kokpicie. Foto: Kia
W zależności od wersji wzór i bogactwo wskazań na zegarach różnią się dość znacznie. Najważniejsze, że już najtańsza specyfikacja oferuje doceniane przez klientów modne, elektroniczne wskaźniki w kokpicie.

Od 121 900 zł startują miękkie hybrydy (MHEV) o mocy 150 lub 180 KM, wszystkie z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów, a jedna dodatkowo z napędem na cztery koła. Za 119 900 zł można mieć 115-konnego diesla, który dostępny jest też z mocą 136 KM z układem miękkiej hybrydy i dwusprzęgłowym automatem.

W najbogatszych specyfikacjach wykończenie kabiny i jej wyposażenie są godne klasy premium. Uwagę przyciągają zakrzywiony ekran z dwoma wyświetlaczami oraz dotykowy panel klimatyzacji elektronicznej, który pełni dodatkową funkcję: może obsługiwać również multimedia. Foto: Kia
W najbogatszych specyfikacjach wykończenie kabiny i jej wyposażenie są godne klasy premium. Uwagę przyciągają zakrzywiony ekran z dwoma wyświetlaczami oraz dotykowy panel klimatyzacji elektronicznej, który pełni dodatkową funkcję: może obsługiwać również multimedia.

Największą - i słusznie - dumą Kii są jednak wersje hybrydowe. Ich układy napędowe zaczerpnięto z większego i cięższego Sorento, można się więc spodziewać przyjemnej ekstra porcji dynamiki. Najbardziej zaawansowana hybryda (PHEV) z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu ma moc aż 265 KM i kosztuje 182 900 zł. Prostsza, niewymagająca ładowania, ma 230 KM i kosztuje 152 900 zł - ceny obu wersji na rynku są bardzo konkurencyjne, a spalanie niskie.

Napęd na cztery koła udostępnia specjalne tryby do jazdy terenowej. Wersje spalinowe mogą mieć dwusprzęgłowy automat, a hybrydy wykorzystują hydrokinetyczną skrzynię biegów. Foto: Kia
Napęd na cztery koła udostępnia specjalne tryby do jazdy terenowej. Wersje spalinowe mogą mieć dwusprzęgłowy automat, a hybrydy wykorzystują hydrokinetyczną skrzynię biegów.

Używając domowego gniazdka można naładować Sportage PHEV w pięć i pół godziny. Przy mocy 7,2 kW wystarczy 1 godzina i 44 minuty. Atutem oferty Kii jest różnorodność wyposażenia. Od kabiny, w której znajdziecie to, co niezbędne, po wyposażenie i wykończenie klasy premium - w cenniku Sportage każdy fan SUV-ów znajdzie coś dla siebie.

W zależności od wybranej wersji napędowej, bagażnik pomieści od 526 do 591 litrów, co potwierdza rodzinny charakter Sportage. Pod podłogą hybrydy PHEV wygospodarowano schowek na kabel do ładowania samochodu. Foto: Kia
W zależności od wybranej wersji napędowej, bagażnik pomieści od 526 do 591 litrów, co potwierdza rodzinny charakter Sportage. Pod podłogą hybrydy PHEV wygospodarowano schowek na kabel do ładowania samochodu.

Kia Sportage PHEV (hybryda ładowana z gniazdka) - dane techniczne:

Kia Sportage PHEV 265 KM
Silnik turbo, benzynowy, 4-cylindrowy + elektryczny
Pojemność 1598 cm3
Moc systemowa 265 KM
Moment obrotowy 350 Nm
Pojemność baterii 13,8 kWh
Zasięg na silniku elektrycznym 70 km (WLTP)
Napęd AWD/6-stopniwy automat (hydrokinetyczny)
Długość/szerokość/wysokość 4515/1865/1645 mm
Masa 1830 kg (DIN)
0-100 km/h 8,2 s
Prędkość maksymalna 191 km/h
Średnie spalanie 1,2 l/100 km (WLTP)
Emisja CO2 26 g/km
Cena od 182 900 zł

Co istotne, już najtańsza specyfikacja ma wirtualne zegary (elektroniczne wskaźniki), pełne światła LED (dzienne, mijania i drogowe), a także między innymi 8-calowy ekran dotykowy z interfejsami Apple Carplay i Android Auto. Wszystko z myślą o kliencie — tak się tworzy najpopularniejszego SUV-a na rynku!