Jego pojawienie się to sposób na uczczenie podwójnego tytułu mistrza świata konstruktorów Formuły 1 i możliwość zaoferowania amatorom sportów motoryzacyjnych samochodu stanowiącego kwintesencję sportowych emocji.Clio Renault F1 Team R27 zostało wyposażone w zmodyfikowane sportowe zawieszenie, zapewniające jeszcze wyższą precyzję prowadzenia. Potrafi w pełni wykorzystać potencjał 200-konnej (145 kW) jednostki wolnossącej 2.0 16V osiągającej moment obrotowy 215 Nm - silnik ten dysponuje dużą rezerwą mocy i zapewnia natychmiastową reakcję.Regulacja zawieszenia zapewniająca ekstremalną skuteczność Clio Renault F1 Team R27 wyposażono w sportowe zawieszenie typu Cup, które w połączeniu z 17'' obręczami BeBop w kolorze Ciemny Antracyt, zapewniają jeszcze większą precyzję prowadzenia i jeszcze mocniejsze wrażenia z jazdy.Dzięki dodatkowemu obniżeniu podwozia w stosunku do modelu Clio Renault Sport, specjalnej regulacji amortyzatorów i zastosowaniu specjalnych sprężyn, możliwe stało się uzyskanie jeszcze lepszych osiągów (lepszy czas na torze o 0,2 s/km). Dzięki zmienionej regulacji amortyzatorów i zwiększonej sztywności sprężyn (+27% z przodu i +30% z tyłu), auto jeszcze sprawniej pokonuje płaskie zakręty zapewniając przyjemność ekstremalnej jazdy.Zwiększona o 10% sztywność ugięcia i bardziej sprężyste odboje umożliwiają wykorzystanie pełnego potencjału przedniego zawieszenia z niezależnym sworzniem, zapożyczonego z Clio Renault Sport. Zapewnia to większą stabilność Clio Renault F1 Team R27 podczas hamowania i bardziej precyzyjne prowadzenie podczas przyspieszania. Ponadto auto jest wyposażone w wytrzymały i potężny układ hamulcowy przejęty z Clio Renault Sport, opracowany na bazie rozwiązania zastosowanego w Megane. Clio Renault F1 Team dysponuje z przodu tarczami wentylowanymi o średnicy 312 mm, a z tyłu tarczami pełnymi o średnicy 300 mm.Sportowy i dynamiczny silnik wolnossący osiąga moc 100 KM z 1 litra pojemności skokowej Clio Renault F1 Team R27 jest wyposażone w opracowany przez Renault Sport Technologies silnik wolnossący 2.0 16V (F4R RS). Po przystosowaniu jest on również wykorzystywany w samochodach wyścigowych (Clio Renault Sport), rozwijając moc 145 kW przy 7250 obr/min. W połączeniu z 6-biegową skrzynią mechaniczną (TL4) pozwala na osiągnięcie momentu obrotowego 215 Nm przy 5 550 obr/min. Krótkie przełożenia zapewniają lepsze przyspieszenie na biegach pośrednich, a jednocześnie dają pełne pole do popisu dla możliwości silnika. Silnik ten pokazuje w pełni co potrafi, gdy wejdziemy na maksymalne obroty. Clio Renault F1 Team przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w 27,5 s. Zużycie paliwa wynoszące 8,4l/100 km (199 g CO2/km) w cyklu mieszanym należy do najniższych w segmencie sportowych samochodów z porównywalnymi silnikami.{player}1172746381454.flv{/player}źródło: Renault
Kod R27
Seria specjalna Clio Renault F1 Team R27 zaprezentowana została w styczniu przez kierowców zespołu ING-Renault F1 Team i stanowi flagową ofertę gamy Clio, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Megane Renault F1 Team R26. Opracowane przez Renault Sport Technologies, Clio Renault F1 Team jest montowane we francuskich zakładach w Dieppe, specjalizujących się w produkcji sportowych samochodów Renault.