Tak dobry wynik osiągnięto nawet pomimo tego, że najnowsze wersje modeli A4, Q7 i R8 nie były jeszcze dostępne we wszystkich regionach świata. W Europie i w Chinach Audi potwierdziło swoją najmocniejszą pozycję wśród producentów premium, a w USA sprzedaż czterech pierścieni rosła dwa razy szybciej niż cały rynek. W grudniu 2015 r., samochód marki Audi zakupiło na całym świecie 158 450 klientów, co daje wzrost o 5,6 procent. Dzięki temu, koncern z Ingolstadt już od 72 miesięcy nieprzerwanie, co miesiąc, notuje przyrost sprzedaży.

„Sprzedaż 1,8 mln samochodów oznacza, że o 300 tysięcy egzemplarzy przekroczyliśmy nasz strategiczny cel: 1,5 mln wprowadzonych na rynek aut“ – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Rok 2015 pokazał, że Audi jest odporne na rynkowe zawirowania oraz że w ciągu dwunastu miesięcy z sukcesem poradziliśmy sobie z różnorodnymi wyzwaniami.“

Szef sprzedaży, Dietmar Voggenreiter, objaśnia strategię sprzedaży w odniesieniu do konkretnych regionów: „W Azji elastycznie przystosowaliśmy się do wymagań rynku, który wyhamował swą dynamikę i konsekwentnie nakierowaliśmy naszą aktywność na systematyczny rozwój zorientowany na wynik. Natomiast doskonałe wskaźniki w USA i udany start naszej ofensywy modelowej w Europie, położyły fundamenty pod dalszy wzrost.”

Obecne trwa generacyjna wymiana najważniejszych modeli Audi. Nowe wcielenie A4, najlepiej sprzedającego się modelu spod znaku czterech pierścieni, na rynkach europejskich pojawiło się w listopadzie 2015. W tym roku pojawi się również za oceanem. Nowe Q7 dostępne w Europie od czerwca 2015, pod koniec roku zadebiutowało w Chinach, a w 2016 roku pojawi się w USA i na innych ważnych rynkach.

Sprzedaż całej gamy SUV-ów marki Audi wzrosła w 2015 roku wręcz nieproporcjonalnie, aż o 6 procent, i wyniosła blisko 537 950 dostarczonych klientom samochodów. Audi A3, we wszystkich swoich wariantach, znacznie przyczyniło się do osiągniecia dobrych wyników. Sprzedano o 20,3 procent więcej egzemplarzy tego modelu, czyli 372 750 sztuk. Co więcej, model TT ze swym wzrostem sprzedaży o 87 procent (blisko 29 950 aut), stał się najlepiej sprzedawanym kompaktowym samochodem sportowym w segmencie premium.

W Europie, segment aut luksusowych umocnił czołową pozycję Audi. Obok modelu Q7 (+103,8%, 27 050 egzemplarzy), świetnie sprzedawało się także Audi A6 (+9,9 %, 99 800 samochodów). Biorąc pod uwagę wszystkie modele, sprzedaż samochodów spod znaku czterech pierścieni w Europie wzrosła o 4,8 procent, do 799 950 egzemplarzy. W grudniu, pierwszym pełnym miesiącu w którym sprzedawano nową wersję A4, sprzedaż Audi w Europie wzrosła o 17,5 procent i wyniosła 57 650 sprzedanych aut. W trakcie minionych pięciu lat, Audi powiększyło w ten sposób swój roczny zbyt w Europie prawie o jedną czwartą, podczas gdy cały rynek znajduje się obecnie na poziomie z 2010 roku. W roku 2015, pozytywne trendy sprzedażowe wyznaczały Hiszpania (+16,5%, 44 587 pojazdów), Włochy (+10,3%, 54 054 auta) i Polska (+16,2%, 8 020 samochodów).

W Polsce zanotowano najlepszy w historii miesiąc. W grudniu klienci zarejestrowali 972 pojazdy z czterema pierścieniami na masce. Przyczyniło się to do podwojenia całkowitej sprzedaży Audi w czasie zaledwie 4 lat. Solidnymi liderami swoich segmentów w okresie ostatnich 12 miesięcy były modele Audi Q5 i Audi A3.

We Francji Audi sprzedało 60 216 samochodów, co równa się wzrostowi o 5,2 procent. W Niemczech (+5,7%, 270 063 egzemplarze) i w Wielkiej Brytanii (+5,0%, 166 817 aut), Audi sprzedało więcej samochodów niż dotychczas. Nadal trudne warunki panują na rynku w Rosji: sprzedaż Audi spadła o 24,6 procent. W roku 2015 samochody Audi zakupiło tu 25 650 klientów.

W USA, z silnikami wysokoprężnymi, sprzedaż Audi w grudniu wzrosła tu o 6 procent, osiągając wielkość blisko 20 399 sprzedanych aut. W całym roku 2015 szczególnie szybko rosła sprzedaż Audi Q5 (+22,6%, 52 006 samochodów), który plasował się na czele boomu rodziny Q. 32 119 klientów uczyniło z Audi A3 Limousine (+52,4%) najpopularniejszą kompaktową limuzynę na amerykańskim rynku samochodów premium. Obok rynku w Stanach Zjednoczonych, do zwiększenia sprzedaży Audi na kontynencie amerykańskim przyczyniły się szczególnie:Kanada (+9,1%, 26 754 pojazdy), Meksyk (+9,3%,14 147 aut), a także Brazylia, gdzie na rynek wprowadzono 17 130 samochodów marki Audi, co dało wzrost o 38,7 procent.

W Chinach, również w roku 2015 w porównaniu do roku 2014 (-1,4%). Niemniej jednak 60 197 samochodów sprzedanych w grudniu sprawiło, że był to drugi pod względem wielkości sprzedaży miesiąc w całej historii obecności czterech pierścieni na tutejszym rynku.

Jest to zarazem miesiąc zaledwie o 3,8 procent gorszy od rekordowego grudnia 2014. Pod koniec roku 2014 w Państwie Środka zadebiutowało Audi A3 Limousine. Ten właśnie, produkowany lokalnie model, sprowadził zwiększoną falę klientów do chińskich salonów sprzedaży Audi. W nadchodzących miesiącach koncern dokona szeroko zakrojonej zmiany w gamie samochodów dostępnych na chińskim rynku.

Do lata 2016, blisko 60 procent sprzedaży Audi w Chinach mają stanowić następcy obecnie produkowanych modeli.

Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach grudzień Łącznie w całym roku
  2015 2014 Różnica w stosunku do grudnia 2014 r. 2015 2014 Różnica w stosunku do roku 2014
Świat 158 450 150 012 +5,6% 1 803 250 1 741 129 +3,6%
Europa 57 650 49 070 +17,5% 799 950 762 949 +4,8%
  - Niemcy 17 087 14 733 +16,0% 270 063 255 582 +5,7%
  - Wielka Brytania 9 003 7 973 +12,9% 166 817 158 829 +5,0%
  - Francja 5 355 4 121 +29,9% 60 216 57 214 +5,2%
  - Włochy 3 575 3 326 +7,5% 54 054 49 022 +10,3%
  - Hiszpania 2 886 1 770 +63,1% 44 587 38 277 +16,5%
- Polska 972 878 +10,7% 8 014 7 020 +16,2%
  - Rosja 2 340 2 983 -21,6% 25 650 34 014 -24,6%
USA 20 399 19 238 +6,0% 202 202 182 011 +11,1%
Meksyk 1 516 1 458 +4,0% 14 147 12 939 +9,3%
Brazylia 1 309 228 +474,1% 17 130 12 350 +38,7%
Chiny   (łącznie z Hongkongiem) 60 197 62 576 -3,8% 570 889 578 932 -1,4%