Tak dobry wynik osiągnięto nawet pomimo tego, że najnowsze wersje modeli A4, Q7 i R8 nie były jeszcze dostępne we wszystkich regionach świata. W Europie i w Chinach Audi potwierdziło swoją najmocniejszą pozycję wśród producentów premium, a w USA sprzedaż czterech pierścieni rosła dwa razy szybciej niż cały rynek. W grudniu 2015 r., samochód marki Audi zakupiło na całym świecie 158 450 klientów, co daje wzrost o 5,6 procent. Dzięki temu, koncern z Ingolstadt już od 72 miesięcy nieprzerwanie, co miesiąc, notuje przyrost sprzedaży.
„Sprzedaż 1,8 mln samochodów oznacza, że o 300 tysięcy egzemplarzy przekroczyliśmy nasz strategiczny cel: 1,5 mln wprowadzonych na rynek aut“ – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Rok 2015 pokazał, że Audi jest odporne na rynkowe zawirowania oraz że w ciągu dwunastu miesięcy z sukcesem poradziliśmy sobie z różnorodnymi wyzwaniami.“
Szef sprzedaży, Dietmar Voggenreiter, objaśnia strategię sprzedaży w odniesieniu do konkretnych regionów: „W Azji elastycznie przystosowaliśmy się do wymagań rynku, który wyhamował swą dynamikę i konsekwentnie nakierowaliśmy naszą aktywność na systematyczny rozwój zorientowany na wynik. Natomiast doskonałe wskaźniki w USA i udany start naszej ofensywy modelowej w Europie, położyły fundamenty pod dalszy wzrost.”
Obecne trwa generacyjna wymiana najważniejszych modeli Audi. Nowe wcielenie A4, najlepiej sprzedającego się modelu spod znaku czterech pierścieni, na rynkach europejskich pojawiło się w listopadzie 2015. W tym roku pojawi się również za oceanem. Nowe Q7 dostępne w Europie od czerwca 2015, pod koniec roku zadebiutowało w Chinach, a w 2016 roku pojawi się w USA i na innych ważnych rynkach.
Sprzedaż całej gamy SUV-ów marki Audi wzrosła w 2015 roku wręcz nieproporcjonalnie, aż o 6 procent, i wyniosła blisko 537 950 dostarczonych klientom samochodów. Audi A3, we wszystkich swoich wariantach, znacznie przyczyniło się do osiągniecia dobrych wyników. Sprzedano o 20,3 procent więcej egzemplarzy tego modelu, czyli 372 750 sztuk. Co więcej, model TT ze swym wzrostem sprzedaży o 87 procent (blisko 29 950 aut), stał się najlepiej sprzedawanym kompaktowym samochodem sportowym w segmencie premium.
W Europie, segment aut luksusowych umocnił czołową pozycję Audi. Obok modelu Q7 (+103,8%, 27 050 egzemplarzy), świetnie sprzedawało się także Audi A6 (+9,9 %, 99 800 samochodów). Biorąc pod uwagę wszystkie modele, sprzedaż samochodów spod znaku czterech pierścieni w Europie wzrosła o 4,8 procent, do 799 950 egzemplarzy. W grudniu, pierwszym pełnym miesiącu w którym sprzedawano nową wersję A4, sprzedaż Audi w Europie wzrosła o 17,5 procent i wyniosła 57 650 sprzedanych aut. W trakcie minionych pięciu lat, Audi powiększyło w ten sposób swój roczny zbyt w Europie prawie o jedną czwartą, podczas gdy cały rynek znajduje się obecnie na poziomie z 2010 roku. W roku 2015, pozytywne trendy sprzedażowe wyznaczały Hiszpania (+16,5%, 44 587 pojazdów), Włochy (+10,3%, 54 054 auta) i Polska (+16,2%, 8 020 samochodów).
W Polsce zanotowano najlepszy w historii miesiąc. W grudniu klienci zarejestrowali 972 pojazdy z czterema pierścieniami na masce. Przyczyniło się to do podwojenia całkowitej sprzedaży Audi w czasie zaledwie 4 lat. Solidnymi liderami swoich segmentów w okresie ostatnich 12 miesięcy były modele Audi Q5 i Audi A3.
We Francji Audi sprzedało 60 216 samochodów, co równa się wzrostowi o 5,2 procent. W Niemczech (+5,7%, 270 063 egzemplarze) i w Wielkiej Brytanii (+5,0%, 166 817 aut), Audi sprzedało więcej samochodów niż dotychczas. Nadal trudne warunki panują na rynku w Rosji: sprzedaż Audi spadła o 24,6 procent. W roku 2015 samochody Audi zakupiło tu 25 650 klientów.
W USA, z silnikami wysokoprężnymi, sprzedaż Audi w grudniu wzrosła tu o 6 procent, osiągając wielkość blisko 20 399 sprzedanych aut. W całym roku 2015 szczególnie szybko rosła sprzedaż Audi Q5 (+22,6%, 52 006 samochodów), który plasował się na czele boomu rodziny Q. 32 119 klientów uczyniło z Audi A3 Limousine (+52,4%) najpopularniejszą kompaktową limuzynę na amerykańskim rynku samochodów premium. Obok rynku w Stanach Zjednoczonych, do zwiększenia sprzedaży Audi na kontynencie amerykańskim przyczyniły się szczególnie:Kanada (+9,1%, 26 754 pojazdy), Meksyk (+9,3%,14 147 aut), a także Brazylia, gdzie na rynek wprowadzono 17 130 samochodów marki Audi, co dało wzrost o 38,7 procent.
W Chinach, również w roku 2015 w porównaniu do roku 2014 (-1,4%). Niemniej jednak 60 197 samochodów sprzedanych w grudniu sprawiło, że był to drugi pod względem wielkości sprzedaży miesiąc w całej historii obecności czterech pierścieni na tutejszym rynku.
Jest to zarazem miesiąc zaledwie o 3,8 procent gorszy od rekordowego grudnia 2014. Pod koniec roku 2014 w Państwie Środka zadebiutowało Audi A3 Limousine. Ten właśnie, produkowany lokalnie model, sprowadził zwiększoną falę klientów do chińskich salonów sprzedaży Audi. W nadchodzących miesiącach koncern dokona szeroko zakrojonej zmiany w gamie samochodów dostępnych na chińskim rynku.
Do lata 2016, blisko 60 procent sprzedaży Audi w Chinach mają stanowić następcy obecnie produkowanych modeli.
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach | grudzień | Łącznie w całym roku | |||||||
2015 | 2014 | Różnica w stosunku do grudnia 2014 r. | 2015 | 2014 | Różnica w stosunku do roku 2014 | ||||
Świat | 158 450 | 150 012 | +5,6% | 1 803 250 | 1 741 129 | +3,6% | |||
Europa | 57 650 | 49 070 | +17,5% | 799 950 | 762 949 | +4,8% | |||
- Niemcy | 17 087 | 14 733 | +16,0% | 270 063 | 255 582 | +5,7% | |||
- Wielka Brytania | 9 003 | 7 973 | +12,9% | 166 817 | 158 829 | +5,0% | |||
- Francja | 5 355 | 4 121 | +29,9% | 60 216 | 57 214 | +5,2% | |||
- Włochy | 3 575 | 3 326 | +7,5% | 54 054 | 49 022 | +10,3% | |||
- Hiszpania | 2 886 | 1 770 | +63,1% | 44 587 | 38 277 | +16,5% | |||
- Polska | 972 | 878 | +10,7% | 8 014 | 7 020 | +16,2% | |||
- Rosja | 2 340 | 2 983 | -21,6% | 25 650 | 34 014 | -24,6% | |||
USA | 20 399 | 19 238 | +6,0% | 202 202 | 182 011 | +11,1% | |||
Meksyk | 1 516 | 1 458 | +4,0% | 14 147 | 12 939 | +9,3% | |||
Brazylia | 1 309 | 228 | +474,1% | 17 130 | 12 350 | +38,7% | |||
Chiny (łącznie z Hongkongiem) | 60 197 | 62 576 | -3,8% | 570 889 | 578 932 | -1,4% |