Pięć ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę obwodnicy Giżycka, która powstanie w ciągu drogi krajowej DK59. W drugim postępowaniu — pierwsze Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) unieważniła, ponieważ kwota najkorzystniejszej oferty przekraczała założony w przetargu limit — najniższą cenę 109,4 mln zł zaoferowała firma Unibep, a najwyższą 137,3 mln zł firma Trakcja.

DK59 obwodnica Giżycka — lokalizacja inwestycji Foto: GDDKiA
DK59 obwodnica Giżycka — lokalizacja inwestycji

Od dnia podpisania umowy zwycięzca przetargu będzie miał 36 miesięcy na wykonanie prac projektowych i budowlanych, włącznie z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. GDDKiA precyzuje, że w przypadku prac budowlanych do tego czasu nie wlicza się okresu zimowego, tj. od 15 grudnia do 15 marca. Przy ocenie złożonych ofert o zwycięstwie będzie decydowała przede wszystkim cena (55 proc.). Pozostałymi ocenianymi kryteriami są:

  • przedłużenie okresu gwarancji jakości konstrukcji nawierzchni — 20 proc.;
  • przedłużenie okresu gwarancji jakości obiektów mostowych — 20 proc.;
  • zagospodarowanie destruktu asfaltowego — 5 proc.
Obwodnica Giżycka — plan orientacyjny Foto: GDDKiA
Obwodnica Giżycka — plan orientacyjny

"Istniejąca obwodnica Giżycka (ul. Obwodowa) ma obecnie w większości przekrój jednojezdniowy. Jej rozbudowa będzie kontynuacją zakończonej w 2021 roku inwestycji obejmującej budowę ronda na skrzyżowaniu DK59 z ulicą Świderską wraz z rozbudową istniejącego układu drogowego do przekroju dwujezdniowego na odcinku około 1 km. Planowana inwestycja obejmie kolejne 1,5 km DK59 od wyżej wymienionego ronda w kierunku Wilkas" — wyjaśnia GDDKiA.

W ramach inwestycji powstanie droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Oprócz rozbudowy drogi do przekroju dwujezdniowego wykonawca wybuduje także m.in. most i wiadukt oraz dodatkowe jezdnie do obsługi terenów przylegających do obwodnicy,