Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Kraków szuka pomocy u influencerów. Miasto wyda ponad 800 tys. zł na kampanię promującą SCT

Kraków szuka pomocy u influencerów. Miasto wyda ponad 800 tys. zł na kampanię promującą SCT

Niemal milion zł zamierzają wydać krakowscy urzędnicy na promowanie Strefy Czystego Transportu (SCT). Strefa ma ruszyć w lipcu 2025, ale jak informuje Radio Kraków, najpierw trzeba do niej wszystkich przekonać. Tym zadaniem mają zająć się influencerzy i youtuberzy.

Strefa czystego transportu
Strefa czystego transportuŹródło: Auto Świat

Kraków był pierwszym miastem, w którym zaczęła funkcjonować Strefa Czystego Transportu (SCT) w Polsce. Błędy, które popełniono przy jej wprowadzaniu, sprawiły, że krakowska SCT przeszła do historii. W międzyczasie to proekologiczne rozwiązanie z powodzeniem zaczęło funkcjonować w Warszawie.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ponad 800 tys. zł na kampanię związaną ze Strefą Czystego Transportu

Stolica Małopolski nie zamierzała jednak wycofać się z pomysłu wprowadzenia SCT. Na mocy uchwały z listopada 2022 r., jak przypomina Radio Kraków, strefa miała objąć obszar całego Krakowa i miała zacząć obowiązywać od lipca 2024 r. Ale w związku z różnymi kwestiami formalno-prawnymi, SCT w dawnej stolicy Polski ma zacząć obowiązywać od lipca 2025 r. Zanim jednak to nastąpi, krakowscy urzędnicy chcą przekonać do niej m.in. mieszkańców miasta i wszystkich kierowców.

O tym, że stopniowe ograniczanie prawa wjazdu do Krakowa starych, nieekologicznych samochodów jest korzystne z punktu widzenia zdrowia ludzi, będą informowali influencerzy i youtuberzy. Radio Kraków przekazało, że włodarze miasta na kampanię na temat SCT przeznaczą ponad 800 tys. zł.

Kampania ma informować i walczyć z... dezinformacją

Cytowany przez Radio Kraków Maciej Piotrowski z Zarządu Transportu Publicznego (ZTP) wyjaśnił, że w ramach akcji "będą się ukazywać różne publikacje w portalach i na social mediach. Chcemy zrobić film o strefach czystego transportu. Zakładamy podjęcie współpracy z influencerami, youtuberami".

Kampania będzie prowadzona zarówno w social mediach, jak i w przestrzeni publicznej. Planowana akcja ma wyjaśnić mieszkańcom czym jest SCT, ale też walczyć z dezinformacją. Obecnie ZTP jest na etapie wyłaniania wykonawcy.

Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków