Czesi są mają słabość do rodzimych marek samochodów. Na wielu zlotach i rajdach klasyków zawsze najwięcej jest aut wyprodukowanych w tym kraju. Zdecydowanie dominuje Skoda. Jednak coraz więcej modeli powojennych zyskuje na wartości wśród których należy wymienić m.in. rodzinę 1101/1102, 1000 MB czy kolejne serie 100.

Wielu poszukiwaczy klasyków kupuje te auta, bo kiedyś podobnym jeździł jego ojciec czy dziadek. Czescy kolekcjonerzy są w komfortowej sytuacji, bo do większości tych aut dostępna jest kompletna dokumentacja i z tego względu łatwiejsza jest ich odbudowa.

Najdroższe obecnie są egzemplarze marki Laurin&Klement oraz przedwojenne roadstery. Cenione są także prototypy oraz produkowane w małych seriach auta sportowe. Coraz wyższa wartość mają kabriolety, które na bazie Skody Favorit zaprojektował Vaclav Kral, a produkowała je firma Metalex. Ich cena w ostatnim okresie wzrosła ze 100 tys. czeskich koron do ponad 350 tys. koron.