Lamborghini opublikowało informacje i pierwsze fotografie nowego Roadstera, który bazuje na najmocniejszej wersji Murcielago. Dwunastocylindrowy silnik umieszczony za kokpitem ma podobnie jak w coupe zwiększoną pojemność z podstawowych 6,2 do 6,5 l. Ale nie tylko dzięki zwiększonej pojemności uzyskano wzrost mocy, modyfikacjom poddano także wiele elementów silnika, włącznie z głowicami cylindrów, układem dolotowym i wylotowym, wałkami rozrządu i wałem korbowym. Moc maksymalna wynosi więc 640 KM (471 kW) przy 8000 obr./min, a moment obrotowy swoje piekielne maksimum 660 Nm osiąga przy 6000 obr./min.
Wygląd zewnętrzny od coupe LP640 różni się przede wszystkim tym, że auto pozbawiono sztywnego dachu. By ochronić załogę przed ewentualnym deszczem, producent przygotował „awaryjne rozwiązanie” w postaci płóciennego daszku, Lamborghini przestrzega jednak przed jego używaniem przy prędkościach wyższych niż 170 km/h. Wizualnie LP640 od zwykłego Roadstera odróżniają nowe elementy karoserii, m. in. agresywniejszy przedni i tylny zderzak, nowe obręcze Hermera czy przestylizowane tylne lampy. Rozmiary centralnej końcówki układu wydechowego podpowiadają, jakie możliwości ukrywają się pod agresywną stylistyką LP640.
Roadster przyśpiesza do setki o 0,1 s dłużej niż coupe, a prędkość maksymalna 325 km/h jest daleko za granicą możliwości wykorzystania płóciennego dachu. Europejska premiera Murcielago LP640 Roadster odbędzie się w przyszłym tygodniu na targach w Bolonii.