Nowość bazować będzie na studium, które po raz pierwszy zaprezentowało się podczas festiwalu filmowego w Wenecji, a dopiero później na paryskim salonie samochodowym w roku 2006. Hatchback atakujący szczyty oferty w segmencie C, a zarazem dolną granicę segmentu D, stylistycznie nawiąże do koncepcyjnego modelu. W wersji seryjnej zmienią się tylko światła, lusterka wsteczne i tylny zderzak. Samochód zaprojektowano w Lancia Centro Stile.
Technicznie Delta wykorzysta podzespoły bliźniaczego Fiata Bravo, ale np. rozstaw osi 2700 mm i z tym związane zwiększenie przestrzeni wewnętrznej lokują auto o stopień wyżej. Silniki pokryją zakres mocy 88-162 kW (120-220 KM).
Projekt doskonale przygotowano także pod względem ekonomicznym, gdyż inwestycje zwrócą się firmie już przy ilości 45 tys. sprzedanych egzemplarzy rocznie, przy czym planowana objętość produkcji wynosi 70-80 tys. samochodów rocznie.
W tym roku Lancia wyprodukuje ok. 124 tys. samochodów, w przyszłym roku chce osiągnąć poziom 150 tys. Najważniejszym modelem marki pozostaje mały Ypsilon, który tworzy 2/3 zbytu marki. Prawie 1/3 przypada na małe MPV Musa. Duże MPV Phedra i luksusowa i ekstrawagancka limuzyna Thesis sprzedają się w ilości kilku tysięcy czy kilkaset rocznie.