Podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji zaprezentuje się studium Lancia Delta HPE Concept Car, które zdradza, jak będzie wyglądał reprezentant Lancii w niższej klasie średniej. Samochód będzie bazował na płycie podłogowej nowego Fiata Bravo i Alfy Romeo 149, jednak Delta będzie należała do samochodów luksusowych. Model studyjny ma rozmiary 4,5 x 1,8 x 1,5 m, a rozstaw osi wynosi 2700 mm. Auto nawiązuje do tradycji modelu Lancia Beta z połowy lat siedemdziesiątych.
Producent obiecuje przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności ponad 400 l, doskonałą izolację dźwiękową kabiny, jakościowe materiały we wnętrzu, elitarny zestaw audio BOSE, złącza Bluetooth i USB oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań. Główną bronią auta ma być jednak oryginalny, typowo włoski design nadwozia.
Lancia zapowiedziała szeroką gamę silników zarówno benzynowych, jak i turbodiesli o mocy od 120 do 200 KM. Do dyspozycji będą manualne i zautomatyzowane 6-biegowe skrzynie biegów oraz elektronicznie sterowane zawieszenie.